Ами не знам дали са мутри. Мутрите по-принцип не се интересуват много от бизнеса с технологии (освен свързани с хазарта) точно защотото там професионалистите са дефицитни и горе-долу справедливо платени, което лимитира и нормата на печалба. От друга страна всеки умен и работлив специалист по електроника може да си отвори сам сервиз - необходимата инвестиция е (вероятно, не съм запознат в детайли) около 5-6 хиляди лева първоначално и подходящо помещение, което прави намирането на евтини работници съвсем невъзможно.
Но по-принцип най-странни ми се видяха две неща:
1. Стабилната фирма със седемдесет обекта. Не знам колко е стабилна, но със сигурност само тока и водата на тия обекти са десетки пъти повече отколкото са предвидени за сервизен специалист, а фирма, която харчи повече пари за вода, отколкото за сервизния си специалист е с голяма вероятност наистина мутренско-лапаческа и аз лично не бих бил оптимист относно бъдещето и.
2. Възнаграждение според заслугите. Ей това е ултра странно - няма как сервизът, камо ли работник в него, да има или няма заслуги за броя на развалиите се неща, освен ако нарочно не повреждат дори работещи или с дребни повреди неща. По принцип всеки, който осигурява някаква поддръжка/сервиз се стреми там хората да нямат никакъв мотив да правят мизерии, защото това удря много в реномето. Поддръжката и сервиза са си вид данък, който всяка сериозна фирма плаща, за да са доволни клиентите и.
От всичко изписано до тук ми се струва, че някакви стиснати тарикати със 70 магазина си мислят, че могат да заобиколят закона, като прехвърлят отговорността за гаранцията на някой друг. Така са попаднали на едни други тарикати, които вместо да им обняснят кое как е, са викали "няма проблеми" и са се навили да свършат работата срещу някакво мизерно заплащане. После обаче са размислили и са решили, че е много тъпо да се натоварват с някаква работа и сега търсят някой по-глупав от тях да свърши за една трета това, което тях ги мързи да свършат за цялата сума. Мързелът е толкова голям, че чак и наличито на собствена фирма е предимство - сигурно счетоводителят ги таксува по лев на документ и вместо 10 документа за служител на пълен работен ден им е по-евтино да осчетоводят една фактура месечно.
Та в този ред на мисли аз и не мисля, че те търсят наисина специалист - в крайна сметка всички ще са доволни и просто на някой дървен философ, който да "се оправя" с клиентите и като се стигне до институциите, големите тарикати да викат - "ма ние имаме договор със сервиз и те казаха, че повредата не се покрива от гаранцията". И така ще си тормозят хората, от време на време някой ще му писва и ще ги притиска да му сменят боклука, но в повечето случаи ще го отнасят горките им клиенти.
Електрониката няма общо тук, всичко е за парлама.
|