Да, обаче кпд на двг не зависи от скоростта на изгаряне, а от температурата (или по-точно от температурната разлика), и то в определени граници, а всеки двигател е изчислен да работи при определена за него оптимална температура. И ако тази температура по някаква причина стане по-висока отколкото трябва, просто двигателят си заминава.
Преработка на двигагеля, която да му позволява да работи при по-висока температура мисля че излиза извън дискусията, и е нещо, което по-скоро трябва да се прави при проектирането на двигателя и със сигурност би го оскъпило. По-високата температура освен това поражда редица други усложнения, като например детонации при бензиновите двигатели.
Че има какво да се иска от кпд на двг, има, той е дори по-нисък - от около 24% при бензиновите двигатели, до около 35-38% при дизеловите.
Съществуват обаче принципни пречки, които са заложени в самата конструкция. Съществуват и други конструкции, като например Ванкеловият двигател, който е ротационен, но там конструкцията е усложнена, затруднено е постигането на компресия, ремонтът е много труден, част от горивото се изхвърля неизгорено, което намалява кпд-то му.
Накратко, ако беше толкова лесно повишаването на кпд, досега да е наравено. Все пак това не е нова технология, работи се по нея от доста години.
|