|
Тема |
Re: обявявам награда!!! [re: cпoнcop] |
|
Автор |
ikarlo (непознат) |
|
Публикувано | 04.05.10 08:54 |
|
|
Касата си я загубил вече. Карам автомобили от 1981г (нова лада 1200; 1984г - нова лада 2107; 2002г- Вектра А; 2009г- С180), всичките на бензин. По категоричен опит съм се убедил, че свещите са от изключително значение за работата на двигателя.
Пример 1: Първата ми Лада измина 30000км с оригиналните (сръбски) свещи и реших да ги сменя. За да мина тънко (по онова време нямаше толкова голям избор дори в Кореком) сложих БГ вазовски (в смисъл правени във Вазовград). Бре колата спря да върви! Просто все едно и извадиха душата. Върнах старите докато намерих Magneti - направо все едно смених автомобила, не мога да го позная. От тогава на Ладите - само Magneti Mareli. Никой не ми вярваше, че разхода на шосе ми беше 6l/100km за лада 1200 и 6.2l/100km за "седмицата".
Пример 2: Опела (1.8 моноинж.) го карах само с оригинални GM свещи и разхода беше 5,5l/100km.
Пример 3: Наскоро купих цедката - беше страшно занемарена (иначе нямаше да е достатъчно евтина за да я купя) - свещи бяха оригинални, но на неизвестни километри, по моя преценка много над 60000км. И колата, естествено, не вървеше добре. След като ги смених (с Beru) нещата се оправиха, но не веднага - очевидно по клапаните и леглата е имало нагар от лошото изгаряне, лошо уплътняване, пада компресията и т.н. Сега, след около 1000км след смяната на свещите (и кабелите) работата е съсвсем друга - бяха ме предупредили, че тоя модел цедки били тромави, нямали ускорение, дрън - дрън. Не дава да я барнеш и естествено, разхода падна драстично - от 14 - 15 на 11/100 градско, а на дълъг път ще я проверявам тепърва.
В заключение: ако двигателя има други проблеми, свещите няма да помогнат, но и нов мотор ще върви като спънат кон, ако свещите не са каквито трябва. Да не говорим за топлинното число, което в процеса на износване се променя поради необратими промени в керамичния изолатор. Свещите са ОЩЕ ПО-ВАЖНИ за съвременните двигатели с електронни комутатори и напрежения от бобините около 30000V (спрямо 15-16000V при класическите).
|
| |
|
|
|