|
Тема |
една идея [re: Pжeвckи] |
|
Автор |
Диaн (uguoT) |
|
Публикувано | 01.10.07 14:30 |
|
|
Ако наистина са тиристори както и аз предполагам значи се ползва някакъв ШИМ управляван оп напрежение може би са транзистори които също работят в ключов режим като ШИМ пак управляван по напрежение.
Имам една тъпа идея ама не съм много сигурен.... прагов регулатор като на "нормалните" автомобили задейства под 13.5 и изключва управлението на тиристорите над 14.4..... За целта може да ползва 2 яки тиристора на 35-40 А и поне 100 волта и електронен регулатор за лада от този тип:
свързан по схемата от тук:
Просто ще трябва да измисли как да подава "+" на клема 15 само като е на контакт, масата е ясна и от клема 67 вместо да закача реле да закачи управлението на 2-та тиристора Така ще отпушва тиристорите само когато напрежението на акумулатора падне под 13.5 волта да го зареди, когато то се вдигне ще ги запушва :)
проблемите
голям цирк ще е с акумулатора според мен, постоянно от него на импулси ще му се дърпа много и ще му се стоварва много на импулси, това реле съм го закачал на какви ли не алтернатори но при тях се управлява тока през възбудителната намотка и не го знам до колко ще е бързо и да не се окаже че нашия човек има пикове в инсталацията от порядъка на 20-30 волта които акумулатора не може да обере, така че да се наложи да прави нещо по-бързо да не ползва това готовото.
Нека великите умеве сега да ме оплюят.. само се аргументирайте моля... на двигател Дукати все пак ще "ашладисваме" нещо "издялано в СССР"
"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"Редактирано от Диaн на 01.10.07 14:48.
|
| |
|
|
|