|
Тема |
Re: дайте да обобщим [re: Диaн] |
|
Автор |
Щиpлиц (разузнавач) |
|
Публикувано | 29.09.07 19:04 |
|
|
Няма "противовключване" френд... ;о)) Динамото е просто намотка и магнит вътре. Колкото и да го окъсяваш - на магнита нищо няма да му стане. Разбира се, че се получава натоварване, когато тиристорите го удрят по главата, но съотношението на мощността е голямо. 320 вата динамо се въртят от двигател, с обща мощност 68 киловата (поне в моя случай е толкова). Хич няма и да усети, че някой му е окъсил динамото. Елементите на реле-регулатора са направени да работят в ключов режим, така че пада на напрежение да е минимален, и греенето да е колкото може по-малко.
Затова пък варианта с паралелен стабилизатор се държи много прилично при всякакви обороти. Ако си забелязвал при някои коли, на които релето не е точно в границите вечер при включени фарове как светлината се променя в зависимост от оборотите, това при мотора с паралелен стабилизатор не се получава. При ниски обороти просто релето спира да удря по главата напрежението, и всичко остава за електрониката на мотора. Може да е включен фар, мигачи и какво ли още не, а релето служи да обира само излишъка, и така всички са доволни.
Щирлиц
|
| |
|
|
|