|
Тема |
Re: Точно това е идеята... [re: renault] |
|
Автор | мoнбaтa (Нерегистриран) | |
Публикувано | 08.06.07 14:06 |
|
|
Ако вторичното напрежения на трафа е 16-20 волта ( на празен ход ) и трансформатора не е прекалено мощен, не е нужно да ограничаваш тока, той сам ще си падне. В смисъл, че съпротивлението на вторичната, плюс трансформираното съпротивление на първичната, плюс диодите от изправителя ще ограничат достатъчно тока.
Иначе и със семистор става, ама най-големият проблем е галваничното развързване на семистора от схемата за управление - респективно 220-те от 12-те волта. Оптрон трябва да слагаш. И е твърде възможно като вземеш да подаваш на трафа отрязани синусоиди, да вземе да свири или да издава други странни звуци.
Сигурно ли е, че зарядният ток трябва да е толкова голям - 4А? Може да има и други съображения, но е много по-добре и по-лесно да зареждаш примерно с 4 пъти по-малък ток за 4 пъти по-дълго време. Естествено зарядния ток трябва да е по-голям от разрядния.
|
| |
|
|
|