|
Тема |
axa:) [re: K_Power] |
|
Автор |
dian_dimitrov (пристрастен) |
|
Публикувано | 27.01.04 10:13 |
|
|
Щом си чат с двигателите значи повече от половината от задачата е решена:) все пак не можеш да кнструираш нещо без да знаеш за какво точно ще се използва.
Малко лекция за начало че и ти да схванеш смисъла който по принцип се залага - имаш даден двигател с дадени параметри и една много интересна крива обороти/мощност (или въртящ момент) която по принцип не е линейна а си е доста крива. Та за разните му там балъци дето се правят на състезатели някой е решил че няма да е зле да ги подсеща кога трябва да превключат на следващата предавка а да не мъчат двигателя на високи обороти понеже няма защо да ти обяснявам кривата нараства от-до определени обороти а след това нараства по-бавно а под тези обороти мощността е малка да се превключи. На това нещо ако не се лъжа му викаха "еластичност на двигателя" и номера е точно когато се излезе от най-еластичната част когато ускорението започва да пада да се превключи на по-горна предавка пак се пада до някакви обороти и пак се ускорява по най-бързия начин. Няма защо въобще да ти обяснявам че това за всеки двигател е съвсем различно и индивидуално.
По принцип може да се направи прагов оборотомер а дали ще сложиш лампи или светодиоди си е твой проблем. Щом казваш че си начинащ аз лично бих ти препоръчал схема публикувана в списание "Млад конструктор" 6/2000. Хубавото там е че можеш да си поръчаш от елктронния им магазин платката готова а ако не ти се ходи по магазините или си далече от тях да си поръчаш и елементите от тях остава ти само да я налепиш:) Схемата е със 10 светодиода които след като си опознаеш колата и като настроиш платката можеш да налепиш разноцветни да се ориентираш само по цвета пък и може да се превключва много лесно от режим "светеща стълбица" в режим "светеща точка"
Честно казано това ще е едно бледо копие на SPARCO просто онова май взема сигнал от - ECU-то най вероятно ама не е голям проблем защото пак се денбне най-еластичната част от кривата и дали ще ползваш информация от оборотите или скоростомера не е голям проблем само дето трябва да се съобразиш че има и други фактори които влияят върху цитираната крива - температура на двигателя, натоварване (баир нагоре или надолу) там се взема допълнителна информация от вакуум-регулатора, Тип на горивото -ако не се лъжа се вземаше инфо от кабелите на свещите, от ламбда-сондата дали имаш пълно изгаряне и т.н. А бе в общи линии разликата е около 150$
|
| |
|
|
|