Щом ти е толкова интересно, направи си една скица или чертеж на надлъжен разрез на целия възел, през оста на въртене на барабана. Опори, ос, лагери, втулки, ако има, ремъчна шайба, барабан и т.н.. Виж точно какви са лагерите, защо са два и дали са еднакви...
Ще се види каква схема на лагеруване е избрал конструктора, коя опора е фиксирана, коя плаваща и т.н.
Не разбирам защо толкова държиш оста да не превърта. То всъщност не става дума и за превъртане, а за аксиална свобода на опората. Ако разбира се е предвидена такава.
Възела трябва да се разглобява лесно, лагеруването е конзолно, защото товара е в страни - барабан, пране... Все неща, които определят конструкцията, типа на лагерите и всички останали подробности.
А иначе как е възможно да не превърта гривната на лагера, при положение, че влиза с хлабина в оста, можеш да си обясниш така:
Вземи един болт, да речем М8. Нахлузи върху резбата гайка М10 или по-голяма. Тя ще се наниже свободно до главата на болта. Завий след нея една гайка М8 и притегни. Голямата гайка вече няма да се върти свободно. Така се получва и с вътрешната гривна на лагер, ако е на мястото на голямата гайка.
|