|
Тема |
Re: Тотално нетрадиционен въпрос... [re: wiz] |
|
Автор |
Bakлин Xpиcтoв (по идеите) |
|
Публикувано | 05.12.08 23:01 |
|
|
За това ще питаш военните. Има и отговор де.
За да е вярна една карта проекцията трябва да е конична! Цилиндричните са за украшение. В единия случай се пазят ъглите, в другия условно се пазят дължините. Ама бая условно. Най-прецизните мерки са ако си е глобус, ама глобус на долно нанагорнище не се предлага. При грубо пренасяне от една проекция в друга става нещо дето няма да го познаеш, пък било и родната ти махала. По тази причина има трансформации от една проекция в друга. За малки площи се прави полигон в който е относително лесно. Така се работи. Обаче, ако от много полигони извдеш параметрите на конуса ще можеш по базови точки да преминаваш към твоите точки. За всяко място за което е валиден конуса. Да се изведат параметрите на конуса е малко проблематично, защото отгоре на всичкото е и наклонен. По тази причина приблизителното решение е да се търси допирателната на конуса със сферата. Ако искаме да сме максимално прецизни, то даже не баш сфера, а настъпена сфера. А сега вземи под внимание, че конусът е правен върху една сфера, а настоящата сфера е малко по голяма и ще разбереш защо всяко едно "приближение" разгонва фамилията на пеизажа.
Намирайки линията на допирателната и грешките в максимално отдалечените от нея координати ще даде височината на конуса. Имайки височина, ъгъл на наклон и линия на допиране (линийте може да са две, ако сече сферата) много хора ще са ти благодарни.
Специално, за това за което на мен ми трябва цялата тази работа може да се премине и към бая опосредствени изчисления. Даже мога да приема, че сферата е плоска и само да изправя конуса до цилиндър. Ама за голяма площ нещата не стоят така. И понеже ми стана интересно, се зачетох...
|
| |
|
|
|