ПОЩАЗатвори
Име:
Парола:
Регистрирай Free

Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 23:43 18.04.14 
Клубове / Взаимопомощ / Здравна / Диети Всички теми Следваща тема Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Диета при инсулинова резистентност
Автор Blake (ветеран)
Публикувано01.06.11 12:12  



Както съм споменавал много пъти, използвах диетата, която намерих съвсем случанйо в интернет, и която ми помогна много за озаптяване на инсулиновата резистентност и намаляването на килограмите. Направих (надявам се) сравнително точен превод (оригинала е на английски), простете ако има някъде глупости или неточности.

Източник:



Терапевтична диета при Инсулинова резистентност

Тази ниско-въглехидратна, умерено-протеинова и умерено-мазнинна диета е базирана на истинските храни като решение за Синдрома на инсулиновата резистентност (IR), понякога наричан Метаболитен синдром, или Синдром Х. Рафинираните храни, особено сладкиши, комбинирани с недостатъчно количество физически упражнения, са основната причина за този проблем, и програма, базирана на храна, претърпяла минимално количество обработка и лишена от добавки и изкуствени съставки, е най-доброто дългосрочно решение на инсулиновата резистентност, както и на много други свързани с това проблеми. Също така се препоръчва приемането на витамини и минерали.

Базирана на човешката еволюционна история и физиология, тази диета трябва да бъде Вашата естествена и оптимална диета. Тя отразява начина на хранене на нашите древни предшественици (преди земеделието), в продължение на хилядолетия, и като такава има потенциал за лечение и предпазване от заболявания. В допълнение, тази диета е предимно "алкална", което според някои е по-здравословно в сравнение с типичната американска "киселинна" диета.

Ако се нуждаете от допълнителна информация, популярната диета, която е най-близка до препоръчваната в момента е диетата Саут Бийч на Артър Агатстън. Също така препоръчваме да прегледате и Палео-диетата на Лорън Кордейн. Тя дава добро описание на проблемите на модерното хранене и предимствата на Палеолитната диета. Разбира се, използвайте написаното в тези книги само за рецепти, описания и допълнителна информация.

Процесът на нормализиране на инсулиновата чувствителност ще отнеме поне 2-3 месеца. Тежката инсулинова резистентност или затлъстяването ще изисква повече време за нормализиране. Разбира се, повечето хора ще почувстват някои подобрения доста по-рано. След стабилизацията, доказана с лабораторни изследвания, нормализиране на кръвното налягане, увеличената енергия, загубата на тегло (особено в коремната област), и изчезването апетита към въглехидрати и на хипогликемичните симптоми, можете да преминете на поддържаща диета. Въпреки това, е важно да продължите да наблюдавате състоянието си с лабораторни изследвания, следене на различни симптоми и теглото си.

С тази диета не би трябвало да огладнявате преди времето за следващото хранене. Ако това се случва, пробвайте да увеличите употребата на зеленчуци с ниско съдържание на нишесте (non-starchy), ядки, мазнини и протеини в храненията си. Не отбягвайте натуралните мазни храни, но ограничавайте наситените мазнини. Избягвайте хидрогенирани масла и пържени храни. При симптоми на хипогликемия яжте малко порции начесто. Опитайте да ядете при глад, а не по емоционални причини. Ако трябва да ядете поемоционални причини, яжте зеленчуци с ниско съдържание на нишесте или по-сухи/постни протеини. Закуските трябва да бъдат зеленчуци с ниско съдържание на нишесте, ядки, семена или протеинови храни.

ПРОБЛЕМНИ ВЪГЛЕХИДРАТИ (рафинирани и съдържащи нишесте) - източника на проблема!

- Не яжте картофи и прости захари/въглехидрати (обикновена захар, фруктоза, сладкиши, бонбони, сладолед, мед, плодови сокове, газирани и алкохолни напитки). Всичко, което е със сладък вкус (включително изкуствени подсладители и стевия) могат да увеличат нивата на инсулина, като по този начин утежняват инсулиновата резистентност и глада за сладко. При подобряване на инсулиновата резистентност желанието за сладко обикновено намалява.

- Избягвайте зърнените продукти (хлябове, паста, царечини продукти, бисквити, пуканки и др.) и рафинираните зърнени продукти (бяло брашно, паста, бял ориз и т.н.)

- Яжте кафяв ориз, пшеница, ръж, ечемик и елда само в много малки количества.

ДОБРИ ВЪГЛЕХИДРАТИ (нерафинирани и с ниско съдържание на нишесте)

- Малки количества плодове, но само при употребата на протеинови ястия и никога само плодове. Горските плодове (berries) са най-полезни. Без сушени плодове!

- Яжте много желенчуци с ниско съдържание на нишесе. Най-добре пресни или леко сготвени. Те трябва да са основният Ви източник на въглехидрати в диетата. Пресните зеленчуци за най-препоръчителни, замразените стават, но консервираните трябва да се избягват с изключение на консервираните домати и доматения сок.

- Бобовите растения имат нисък гликемичен индекс и са позволени.

ПРОТЕИНИ

- Консумирайте умерени количества немазни меса, морски дарове и риба, най-добре "дива" риба, дивеч, свободно отглеждани пилета и пуйки, свободно отглеждано телешко, агнешко и свинско. Хранените със зърнени храни животински продукти съдържат повече наситени мазнини и омега-6 мазнини. Дивите и свободно отглежданите съдържат по-малко от тези мазнини, и повече омега-3 мазнини, което е по-добре за целите на диетата. Храненето на животните със зърнени храни не е здравословно нито за самите животни, нито за хората, които ядат техните продукти.

- Ако нямате алергия към млечни продукти, малки количества от тях са полезни. Интересното е, че намаляването на мазнините в млечните продукти води до покачване на кръвната захар, така че по-нискомаслените такива са по-неподходящи от по-високомаслените. Но най-добре е да избягвате млякото, тъй като то покачва кръвната захар много. Другите млечни продукти са позволени. Яжте само неподсладено кисело мляко. Ограничавайте маслото и забравете за маргарина.

- Яйцата са чудесни, ако нямате алергия към тях, като най-добре е да консумирате яйца от свободно-отглеждани птици. Гледайте да не ядете повече от 7 на седмица поради високото съдържание на мазнини.

- За повечето хора са полезни умерени количества ядки и семена, най-добре сурови. Орехите са с високо съдържание на омега-3 мазнини. Маслата от ядки и семена са добри. Фъстъченото масло и фъстъците са бобови растения.

МАЗНИНИ

- Консумирайте умерени количества здравословни мазнини. Ниско-мазнинната диета не е полезна и не е съвместима с тази диета.

- Здравословните мазнини са: мононенаситени мазнини (зехтин, рапица, ядки); полиненаситените мазнини са с високо съдържание на омега-3 мазнини (рапица, лен, рибено масло, орехи); наситени мазнини от зеленчуков произход (кокосов орех, авокадо, палмово масло).

- Ограничавайте мазнините от животински източници, каквито има в млечните продукти (сирене, масло и др.), и червените меса.

- Свободно добавяйте здравословни мазнини към салати, сосове и когато готвите. Натуралните палмово и кокосово масла са чудесни за готвене и пържене. Лененото масло е с високо съдържание на омега-3, но много лесно гранясва, така че го дръжте в хладилник, не загрявайте и добавяйте само след готвенето.

- Забравете за хидрогенираните масла и ограничете пържените храни. Нискотемпературно пържене в натурално палмово и кокосово масло е по-добро.

ДРУГИ ПРЕПОРЪКИ

- Пийте много чиста вода
- Органичните храни са винаги по-добрия избор
- Намалете използването на сол, но използвайте спокойно други подправки
- С изключение на зеленчуците с ниско съдържание на нишесте, другите въглехидрати трябва да бъдат употребявани заедно с протеинови ястия.
- Повечето преработени храни противоречат на тази диета, дори и тези ниско съдържание на въглехидрати.
- И накрая, трябва да се наблегне, че физическите упражнения са много важен компонент от успеха!

ЗЕЛЕНЧУЦИ

1. Много препоръчителни, яжте възможно най-много от тези за най-добро здраве:

Артишок
Аспержи
Авокадо
Листа от цвекло
Бок Чой
Броколи
Брюкселско зеле
Зеле (зелено и червено)
Карфиол
Целина
Цикория
Китайско зеле
Сибирски лук
Краставица
Копър
Чесън
Алабаш
Маруля (избягвайте айсберг)
Гъби
Лук
Магданоз
Чушки (всички видове)
Тученица
Живовляк
Репичка
Водорасли
Спанак
Домати
Зелените ряпа
Ряпа
Кресон
Тиквички

(още, непреведени)
Collard greens
Dandelion greens
Endive
Escarole
Kale
Mustard greens
Swiss chard
Tomatillos

2. Умерено консумирайте:

Цвекло
Моркови
Зелен боб
Патладжан
Грах
Тикви
Ранни картофи
Таро
Игнам

(още, непреведени)
Jicima

3. Избягвайте:

Картофи
Пащърнак
Тиква
Сладки картофи
Царевица

(още, непреведени)
Rutabaga



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Диета при инсулинова резистентност Blake   01.06.11 12:12
. * Re: Диета при инсулинова резистентност yниKaлнa   01.06.11 17:04
. * Re: Диета при инсулинова резистентност Blake   02.06.11 09:56
. * Re: Диета при инсулинова резистентност yниKaлнa   02.06.11 22:53
. * Re: Диета при инсулинова резистентност Sandino   05.06.11 15:35
. * Re: Диета при инсулинова резистентност Blake   12.06.11 23:52
. * Re: Диета при инсулинова резистентност Sandino   18.06.11 16:12
. * Re: Диета при инсулинова резистентност Blake   20.06.11 10:52
. * Re: Диета при инсулинова резистентност 4 WarpGate   22.06.11 13:07
. * Re: Диета при инсулинова резистентност oklisko@gmail.com   14.02.14 18:40
. * Re: Диета при инсулинова резистентност Sol y Sombra   15.02.14 10:41
. * Re: Диета при инсулинова резистентност Blake   19.02.14 13:38
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2014 Dir.bg Всички права запазени.