Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:51 21.06.24 
Клубове / Взаимопомощ / Здравна / Диети Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема пак за вегетарианството - текст
Автор A3_ ()
Публикувано16.07.04 17:21  



От тук се разбира, защо човек не е месояден по природа!


ПЛУТАРХ (ок. 46-120) - знаменит старогръцки писател и историк, чиито произведения се издават и днес. Освен своите много по-известни произведения, Плутарх е написал и съчинение върху месоядството, защитавайки вегетарианските принципи:


“Най-често се разстройва храносмилателният орган след месна храна, защото тя скоро го затлачва и оставя лоши последици. За човека ще бъде най-добре да не яде никак месо, защото земята ни дава достатъчно много предмети, които ни служат не само за храна, но и за наслада. Но човек от алчност се нахвърля върху всичко, за да задоволи прищевките на своя апетит, опитва всичко, вкусва всичко и сякаш, търсейки това, което трябва да е за него, става едно всеядно животно. Той употребява месо не защото има нужда или необходимост, а от сластолюбие и пресищане, понеже вижда, че му се дава да прави свободен избор между тревите и плодовете, чието изобилие е неизчерпаемо. Той търси и намира нечиста и неудобна храна, която се доставя с цената на убиването на живи същества. И по такъв начин излиза по-жесток от най-кръвожадните диви зверове. Кръвта и месото на убитото животно могат да нахранят ястреба, вълка и змията, но за хората те са излишни храни.”
“Вие ме питате на какво основание се е въздържал Питагор от употребяването месото на животните. Аз пък от моя страна се чудя какво чувство, мисъл или причина е ръководила оня човек, който пръв е решил да оскверни устата си с кръв и е позволил на устните си да се допрат до месото на убитото същество; който е наредил на своята трапеза обезобразените форми на мъртвите тела и е поискал да има за всекидневна храна това, което преди малко е било същество, надарено с движение, чувство и глас.”
“Защо хулите земята, че уж тя не е в състояние да ви нахрани и напои?”
“Вие наричате хищни и жестоки лъвовете, тигрите и змиите, когато сами вие никак не им отстъпвате по варварство. И все пак за тях убийството е едничкото средство да съществуват, а за вас то е излишен разкош и престъпление. Всъщност ние не убиваме и не ядем лъвовете и вълците, което ние бихме сторили за самозащита, а напротив, оставяме ги спокойни, а преследваме и убиваме невинните, домашните, безпомощните същества, които са лишени от оръдие за самозащита.
Горко на нашето дивашко човечество! Страшно е да се видят трапезите на богатите, заобиколени от тези, които простират върху тях убитите тела - касапите и готвачите. А още по-страшна гледка представлява същата трапеза подир пира, защото оголените мощи са по-грозни, след като бъдат оглозгани.”
“Ако въпреки всичко, вие все още твърдите, че природата ви е предназначила за такава храна, тогава убивайте поне сами това, което вие искате да изядете, но вършете това само с вашите природни оръдия, без да употребявате нито ножа на месаря, нито брадва, нито сопа. И така, както вълците, лъвовете и мечките убиват сами всичко, с което те се хранят, така и вие убивайте кравата или вола, като ги захапвате с вашите челюсти, като гризете свинята с вашите зъби, като се хвърляте върху заека или овцата и ги разкъсвате на парчета, без да търсите време и място. Като извършите сами всичко това, тогава седнете на вашата трапеза. Но ако вие чакате някое живо и мислещо същество да бъде лишено от живот от други хора, и ако на вас самите е противно да изтръгнете сърцето на своята жертва и да пролеете нейната кръв, то защо вие, питам ви аз, в разрез с природата, се храните със същества, надарени със съзнателен живот?
Нещо повече: даже след като са убити вашите жертви, вие не ще ги ядете в тоя вид, в какъвто са доставени от кланницата. Вие ги варите, печете и съвършено ги изменявате с огън и подправки. Вие напълно видоизменяте убитото животно, като употребявате десетки хиляди миризливи треви и зеленчуци, за да излъжете по тоя начин вашия естествен вкус и да го приготвите да приеме неестествената храна.”







Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* пак за вегетарианството - текст A3_   16.07.04 17:21
. * Aйде стига Пeнka   16.07.04 17:25
. * Re: Aйде стига A3_   16.07.04 17:40
. * Re: Aйде стига Пeнka   16.07.04 17:42
. * Re: Aйде стига Tz   17.07.04 18:01
. * ? Люб   18.07.04 03:09
. * Re: ? Tz   18.07.04 16:26
. * Re: ? Люб   19.07.04 03:05
. * Re: ? Tz   19.07.04 07:27
. * Re: ? Люб   19.07.04 17:32
. * Re: ? Tz   19.07.04 17:51
. * Re: пак за вегетарианството - текст Tлъcт Гъceниk   17.07.04 00:28
. * Re: пак за вегетарианството - текст A3_   17.07.04 01:04
. * Re: пак за вегетарианството - текст Tлъcт Гъceниk   17.07.04 01:47
. * Re: пак за вегетарианството - текст A3_   17.07.04 13:57
. * Не си разбрал no_bs   17.07.04 15:11
. * Re: пак за вегетарианството - текст мaлko мишлeнцe   18.07.04 22:10
. * Re: пак за вегетарианството - текст A3_   18.07.04 22:52
. * Re: пак за вегетарианството - текст мaлko мишлeнцe   19.07.04 14:11
. * Това, което очевидно no_bs   19.07.04 21:19
. * Re: Това, което очевидно A3_   20.07.04 08:27
. * Re: Това, което очевидно no_bs   20.07.04 15:37
. * Re: Това, което очевидно A3_   20.07.04 15:45
. * Re: Това, което очевидно Гъceниk   20.07.04 16:05
. * Re: Това, което очевидно A3_   20.07.04 16:15
. * Re: Това, което очевидно Гъceниk   20.07.04 16:48
. * Re: Това, което очевидно no_bs   20.07.04 16:16
. * Re: Това, което очевидно A3_   20.07.04 16:17
. * Re: пак за вегетарианството - текст no_bs   17.07.04 01:41
. * Re: пак за вегетарианството - текст Tлъcт Гъceниk   17.07.04 01:45
. * Re: пак за вегетарианството - текст no_bs   17.07.04 01:49
. * Re: пак за вегетарианството - текст Tлъcт Гъceниk   17.07.04 01:56
. * Re: пак за вегетарианството - текст no_bs   17.07.04 01:58
. * Re: пак за вегетарианството - текст Tлъcт Гъceниk   17.07.04 02:02
. * Re: пак за вегетарианството - текст Kaлин Гaнeв   17.07.04 23:56
. * Мда, скъпи... no_bs   18.07.04 01:00
. * Re: пак за вегетарианството - текст Kaлин Гaнeв   17.07.04 23:53
. * Re: пак за вегетарианството - текст no_bs   17.07.04 23:58
. * Re: пак за вегетарианството - текст A3_   18.07.04 11:44
. * Ти пък?? Пeнka   19.07.04 10:42
. * Re: Ти пък?? Raja   19.07.04 11:26
. * Re: Ти пък?? Пeнka   19.07.04 11:29
. * Re: Ти пък?? Raja   19.07.04 11:57
. * Re: Ти пък?? Пeнka   19.07.04 12:18
. * Re: Ти пък?? Tлъcт Гъceниk   19.07.04 12:23
. * Ама как така??? Пeнka   19.07.04 12:28
. * Re: Ама как така??? Tлъcт Гъceниk   19.07.04 12:32
. * Re: Ама как така??? Пeнka   19.07.04 12:36
. * Re: Ама как така??? Raja   19.07.04 12:48
. * Re: Ама как така??? Пeнka   19.07.04 13:01
. * Re: Ама как така??? Tлъcт Гъceниk   19.07.04 13:19
. * Re: Ама как така??? Raja   19.07.04 13:22
. * Re: Ама как така??? Пeнka   19.07.04 13:32
. * Re: Ама как така??? Raja   19.07.04 13:47
. * Re: Ама как така??? Пeнka   19.07.04 13:57
. * Re: Ама как така??? Raja   19.07.04 14:04
. * Re: Ама как така??? Пeнka   19.07.04 14:17
. * Re: Ама как така??? Raja   19.07.04 14:26
. * Re: Ти пък?? Raja   19.07.04 12:38
. * Re: Ти пък?? Raja   19.07.04 12:34
. * Re: Ти пък?? Пeнka   19.07.04 12:43
. * Re: Ти пък?? Raja   19.07.04 12:59
. * Re: Ти пък?? Пeнka   19.07.04 13:06
. * Re: пак за вегетарианството - текст Raja   19.07.04 11:23
. * Re: пак за вегетарианството - текст Tлъcт Гъceниk   19.07.04 11:40
. * Re: пак за вегетарианството - текст Kaлин Гaнeв   17.07.04 23:50
. * Re: пак за вегетарианството - текст Kaлин Гaнeв   17.07.04 23:48
. * Re: пак за вегетарианството - текст Tлъcт Гъceниk   18.07.04 11:08
. * Re: пак за вегетарианството - текст A3_   18.07.04 11:43
. * Re: пак за вегетарианството - текст Tлъcт Гъceниk   18.07.04 11:47
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.