И целият радиатор да покриеш, в този студ не е фатално. Ако е нужно, ще сработи вентилатора и ще си намери място откъде за вземе въздух за охлаждане. Все пак, ако караш преди всичко на градско, едното ти око да бъде на термометъра. При спешни случаи пускаш вентилатора на отоплението и отваряш прозореца, но не ми се вярва да се стига дотам. При повишен разход също има влияние и въздушния филтър, но при теб явно случая не е този. А за термините мощност, въртящ момент и обороти има една проста формула - мощността = въртящ момент Х обороти/60. При ДВГ въртящия момент зависи от геометричните размери на основните части на двигателя и количеството гориво, изгарящо в цилиндрите за единица време. Значи, системата подава повече гориво първо за да преодолее повишеното съпротивление на студеното масло в двигателя и за да го загрее по-бързо до оптималната температура. Обаче оптималната температура за двигателя и системата се определят от различни датчици. За двигателя се определя от термостата, а за системата за подаване на гориво от отделен датчик. Е, нататък изводите си ги прави сам - ако оптималната температура за системата е 90 градуса (при повреда в системата, естествено), то независимо от подаваното допълнително количество гориво, термостата се отваря и понеже мощността на охлаждащата система е голяма, то никога не може да се достигне равновесие.
Изводите са: Ако и след като загрееш двигателя с помощта на картона до около 90-95 градуса разхода остава голям, то причината следва да се търси в системата за подаване на горивото или в нейния датчик. Ако намалее, то си обречен да си намериш термостат, който се отваря при по висока температура или пак да се ремонтира системата.
Мисля, че ще се окаже повреден датчик за температурата. Обикновено, той е полупроводников и материала му старее.
Айде, стига ти толкова за днес. Чао!
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
|