|
Тема |
Re: Фирми - внедрители на ERP системи [re: bultra] |
|
Автор |
Sased () |
|
Публикувано | 20.03.06 13:33 |
|
|
Брей че интересна тема. Привет и на Радо Кондаков.
Та за успешните внедрявания - много е важно да кой казва дали е доволен или не.
ЕРП системите (или MRP II) без значение са все управленски системи. Т.е. този, който трябва да го оцени е висшия мениджмънт а не редовия счетоводител или краен потебител. По тази причина това или онова внедряване е добро/лошо е крайно заблуждаващо.
Всеки проект е различен и всеки внедрител може да се представи толкова добре, колкто от него го изиска клиента. Ако този, който ще ползва системата не може да дефинира добре какво точно иска то няма начин и да го получи нали?
Както няколко пъти писах в други теми - внедрителите следва да внедрят това, което им се постави като изискване. Това е двустранен процес. Няма как внедрителите да отгатнат какво си представят потребителите. Така че качеството на внедряването е право пропорционално на качеството на заданието.
Аз лично съм чувал множество противоречиви мнения в една и съща фирма за качеството на внедряването. Кой от всички е прав?
Вероятно най-добрия показател за това дали качеството е добро е ако питаш не дали си доволен от новата система а дали ако зависи от теб ще се върнеш на старото положение. Тогава изведнъж кристализират ефектите. Аз самия съм имал случай на яростна съпротива от страна на крайните потребители. Саботажите и оплаквания имаше месеци след реалната експлоатация на системата. Когато поставихме въпроса пред мениджмънта - добре - дайте да върнем старата система и да приключим с това - изведнъж се оказа, че това е невъзможно не поради технически причини а просто защото старата система не може да върши и половината от това, което в момента прави новата. И тогава потребителите сами осъзнаха отношението си и ефектът беше чудотворен.
За повечето изброени внедрявания аз самия имам наистина добра информация, но мисля, че не е коректно да се спекулира с подобна информация по този начин. Категорично не съм съгласен с общата оценка за качеството на внедрителите изброени от "бултра".
Мисля, че всяка фирма е допускала грешки, и вска фирма има поне едно добро внедряване. Не бива да изпадаме в крайности и да казваме тези са добри а онези лоши - просто няма как да е така.
Има фирми, които са по-подходящи за определен тип внедрявания и такива, които са по-сръчни в друг тип. Поради тази причина има и различни цени както на консултанските услуги, така и на цените на системите.
Между другото наистина ли мислите че срещу 10 евро на час ще получите качество??? Че това не покрива разходите за поддържане на 1 консултант.
Внедряването на ЕРП система е скъпо удоволствие. Който е решил че ще го направи между другото и ще спести пари от това просто се заблуждава. И получава "лошо" внедряване.
Интересно защо, хората, които искат да си купят хубава кола не си купуват Дачиа Логан за 12 000 лева а си купуват други коли?
Поздрави
|
| |
|
|
|