Виждам мнения в противоположни крайности тук.
Имам регистрация в ЛР. Направих го не за да забогатея, а от любопитство - да мога да пробвам продуктите им на по-поносима цена. Смея да кажа, че горе-долу разбирам от парфюмерия и козметика и харча доста пари за подобни глезотийки. Пазарувал съм както дизайнерски продукти от различни чужди онлайн магазини, ибей, български интернет търговци, летища, скъпи магазини у нас и т.н., така и рефански продукти, та дори азиатски ментета - казвам го някой да не ме упрекне в теснота на мирогледа.
Относно системата за МЛМ (мултилевъл маркетинг) или "пряка продажба", както беше наречена от уважавания от мене specialis. Първо, двата термина не са еквивалентни макар частично да се покриват, но това е друга тема. Второ, системата не е виновна, че често я използват за продажба на некачествени продукти. В традиционните магазин също се продават много боклуци... Но клиентите с право се дразнят, защото в този вид дистрибуционни структури е пълно с неособено интелигентни продавачи, които компенсират АйКю-то с нахалство, на което може да завиди и конска муха.
На мене атмосферата на МЛМ-сбирки ми напомня на сектантско сборище, а когато някоя лелка с вмирисан на манджи пуловер дойде да ти предложи продукт за 100+ лв. гротеската става пълна.
Относно ЛР. някой беше казал, че фирмата е гръцка, което не е вярно. Фирмата и продуктите са немски, но навлизат в България, чрез гръцко-кипърския си филиал (ползват логистика и т.н.), от което си мисля, че и фирмата и потребителите у нас губят.
Относно продуктите. Мога много да поспоря с тези, които казаха, че са със "съмнително качество". Смея да твърдя, че продуктите на ЛР са с класа над масово разпространяваните чрез другите МЛМ-вериги у нас. Имат доста интересни серии, а и голяма част от продуктите имат сертификати от Международния научен съвет по алое и TUV (немците са световен лидер в независимите проучвания за качеството и сигурността на продуктите).
Доволни сме от всички продукти, които сме ползвали в семейството, вкл. шампоан за новородено бебе - 100% удовлетворение от покупката.
Парфюмите. За повечето от парфюмите използват за рекламни лица известни личности от шоубизнеса и спорта. Парфюмът на Сара Конър например беше анонсиран и на официалния й сайт. Имат и добри попадения при ароматите, но субективното ми мнение е, че като цяло парфюмите не са им силна страна. Но пък да се твърди, че едва ли не каквото залежи по рафтовете на Дъглас го пресипват в шишенца на ЛР и после го предлагат по дистрибуторската мрежа е меко казано смешно.
Относно цените. Цените за краен клиент гонят, че понякога и задминават тези на дизайнерските продукти. Всеки сам да реши дали си струва едното или другото. Така или иначе в козметично-парфюмерийния бизнес производствената себестойност на субстанцията формира малка част от крайната цена за сметка на опаковка, реклама, наеми на търговски площи и/или надценки/отстъпки за дистрибутори (при МЛМ последните надхвърлят 50%).
А и покупката на такива продукти обикновено е свързана повече с някакво емоционално удовлетворение отколкото с чисто прагматичен ефект. Напр. аз след 2-3 часа ще си купя 50 мл парфюм за повече от 100 лв., с ясното съзнание, че магазинът е скъп, но за сметка на това атмосферата там ми харесва, консултантката беше много откровена с мене предния път (включително, че цените са им високи) и ....... още ред причини.
Това беше относно продуктите. АКО РЕШИШ ДА ПРАВИШ БИЗНЕС, според мене има следните:
ПРЕДИМСТВА:
- дистрибуторската мрежа все още се изгражда и ще бъдеш по-нагоре в пирамидата => имаш шанс за по-високи печалби
- продуктите са качествени и клиентите ти ще останат доволни. Разбира се, ако не започнеш да ги убеждаваш за бебешкия шампоан например, че освен ще се отрази добре на кожата на бебето, ще му помогне да проходи и проговори на 6 мес.
НЕДОСТАТЪЦИ:
- практически нулев имидж на марката в България. Конкуренцията (напр. Ейвън) залага и на имиджови реклами по различни медии, а и хората вече ги познават.
- продуктите са относително скъпи. Това означава, че трябва да си търсиш и съответната категория клиенти. Но човек който познава отблизо такива хора, обикновено има и по-сериозни делови контакти с тях, при които не върви да им предлага помади против бръчки
Надявам се, че бях обективен, доколкото мога.
|