|
Тема |
Марките и скъпата козметика [re: Лyничka] |
|
Автор |
Spezialista (po vsichko) |
|
Публикувано | 13.08.02 22:43 |
|
|
Според мен марките качват повече от 30-40% цената, имайки впредвид към кого е обърнато пазарното им лице- към хората с по-големи финансови възможности. Повечето от тях са обзети и от своево рода снобизъм, изгаряйки да вметнат " А моето червило е .... (еди какво си)". Това е субективата страна.
Обективната е, че в по- голяма част тези производства са бутикови, късо серийни. Тъй като по една или друга причина масовото производство е трудно, да не кажа невъзможно, да се приложат абсолютно стриктни технологични режими, да се закупи оборудване за осъществяването им и да се работи при 100% стерилност , то качеството не би могло да бъде да супер ниво. И всъщност не е фатално. Друго- при едно бутиково производство технологичният брак е много висок процент, но и се постигат най-добри показатели на емулсии, пасти, шампоани и пр. Направете си сметка какво е да правиш 50 кг полуфабрикат, машината ще хомогенизира сместа многократно по-добре отколкото една еднотонна такава, в малката машина температурата може да бъде прецизно измерена с точност един-два градуса в целия обем, а в голямата- околко термодвойката- да, но в обема... При това се позволява и висок разход за опаковка и реклама. Работенето с дейонизирана, микробиологично чиста вода ( при малките производства не е чак толкова скъпа технология) позволява използването на меки консерванти, в ниски проценти, или въобще без такива, което свежда алергичните реакции почти до нула.
Друго - истинските марки правят собствени разработки, поддържат високо квалифициран персонал, влагат пари в know-how. Не всеки може да си го позволи.
Суровините - при разход от порядъка на килограм-два би могъл да си позволиш скъпи суровини, но когато са ти необходими стотици килограми, или даже тонове, се прибягва до заместители. А те не носят 100% същият ефект.
Но пък както казах с името се спекулира много. Даже прекалено.
30 лв за един шампоан е подигравка с хората. Еле пък за България!
|
| |
|
|
|