|
Тема |
Ами... [re: Dreamer] |
|
Автор |
Stax () |
|
Публикувано | 12.04.00 10:14 |
|
|
През нас минаха такива платки на Axle, ако не се лъжа. Че то можеш ли да им определиш производителя? Определено са правени някъде в Тайван, но нищо повече не мога да кажа относно произхода им. Относно качеството обаче имам някои наблюдения. Първо, понятието Ultra малко се различава от Ultra-та на Creative, примерно. Работната честота на миналите през нас платки беше 125/150, а не 150/180 или нагоре, както би трябвало да бъде. Свалих един радиатор за да видя какво пише на чипа и той наистина се оказа Ultra, но явно паметта е нискокачествена и производителите са намалили честотата за да не стават проблеми. Така че на практика се получава, че си купуваш обикновена TNT2 за Ultra. Затова и цената е ненормално ниска за такъв продукт. По отношение на изработката на самата карта - платката е т.нар. Reference Board, т.е. такава, каквато са предложили от nVidia (вероятно) без ни най-малки изменения. С други думи това е "минималната" платка за да тръгне чипа TNT2 въобще. Предполагам, че се досещате какво означава това...
По отношение на производителност - средна за класа, но в никакъв случай на нивото на истинските Ultra платки. На Quake-3 в 1024х786 можете да очаквате около или под 40 кадъра/сек (зависи от сцената) на Celeron/400 и нагоре...
Странно защо на тези платки паметта беше е 5.5ns, но не "върви" на повече от 166MHz, а на Creative TNT2 паметта е 7ns и "върви" чак до 190MHz! Марковите платки имат и друга съществена разлика, освен качеството на компонентите - един цял слой на платката играе роля на екран с цел намаляване на шумове и смущения. При Reference платките обикновено няма такова нещо. Noname производителите "копират" стандартния дизайн на платката и пускат в производство продукта, докато марковите платки се тестват в лаборатория, подбират се компонентите, променя се дизайна на платката, ако нещо не е в ред и т.н. Оттам и разлики в цените...
И нещо друго - защо да се купува 32Mb платка? На www.3Dnews.ru (доста качествен сайт според мен) един руснак беше правил тестове в лаборатория, като резултатите бяха доста интересни:
- за сега няма игра, която да адресира повече от 16Mb текстури (Voodoo-3 с коя игра не върви, която да иска 32Mb?)
- AGP текстурирането е малко рекламна история - по подразбиране Savage4, TNT/TNT2, ATi, Matrox и т.н. НЕ ползват AGP текстуриране! Че и за какво им е? Voodoo-3 не върви ли перфектно без тази "екстра"?
- разликата между AGP 1X и 2X е колко? Два пъти? НЕ - между 4% и 7% в зависимост от ползвания чипсет. Ето защо пак същото Voodoo-3 не страда особено от факта, че не поддържа AGP 2X. Май от 3Dfx доста добре знаят какво правят!
Според мен за сега най-добрата сделка е TNT2 16Mb, макар и noname. Когато излязат игри, които искат 32Mb, тогава TNT2 чипа вече няма да върши работа. Така си мисля аз...
Поздрави!
|
| |
|
|
|