Жоржи е пътник по много линии и той го знае най-добре от всички. Цялото ритане и хапане е затова че не му позволяват да свърши на сцената като истински диригент, като големите диригенти, като Бърнстайн или Караян например. Който впрочем в последните си години също се държеше като обидено дете към берлинските филхармоници. Които обаче още през 80 години на миналия век си купуват къщи на Майорка само с едното свирене с Караян, без да се налага да отварят дюкяни, да чукат коли, да карат такси и прочее редовни творчески занимания на нашего брата, българския оркестрант. За да може да живее що годе прилично. Точно там свършват и приликите на Жоржи с голямата работа от световните сцени. Голям диригент, превъзходен музикант, обаче с манталитет на свинар. Всички, които са работили с него като Главен знаят за какво става дума-крясъци ала Тосканини, комплименти от сорта на „некадърници, лайнари” и т.н. Само че последния е имал от National Broadcasting Company неограничен бюджет да направи най-добрия оркестър, а Жоржи занесе в Пловдив само диригентската си палка и големите си таратанци. И манталите си на свинар. Пардон-и вечната си дружба с Б. Иванов, неговия тотален естетически, морален и професионален „антипод”, благодарение на когото обаче оцеля толкова дълго в Русе и Пловдив, заради когото прееба собствения си оркестър дори-справка Делото Браски. Направо се чудя на Катето Дочева с кой вкус харесва Жоржи, и после пак със същия вкус пък не харесва неговите приятели и донори като Боби Иванов?! Ами че Жоржи хареса вкуса на Борето още в Русе, още преди 10 години и от тогава не си е мил зъбките... Мохабетите за това как пловдивчани с Жоржи са най- добрия оркестър в България са комплексарски и смешни-като погледнеш състава на оркестъра и си представиш кой как би изсвирил задължителния изпитен материал всичко е ясно. В града под тепетата има точно половин дузина великолепни духачи и още толкова великолепни струнни. И толкова. Или пък са измислили начин да могат да свирят гениално Брукнер и Прокофиев без да могат да изсвирят прилично 3 или 5 на Моцарт?! Моля? Неловко е как някой бързо изпълзяха изпод опашката на Жоржи след като го смениха. Все пак 13 години им беше хубаво там и намираха всичко, което главния им „сътвори” извън сцената за също толкова гениално. И сега изведнъж видяха грешките на Жоржи, заеха позата на достойни и честни критици, жадно търсейки начин да се вмъкнат под опашката на новия, на следващия, на когото и да е... Щото там им е хубаво, топло, уютно и им ухае най-мило, родно и познато. И всеки ден има аванта. Да, това не е ОК. Но такива си ги събра и комплектова Главния. Дано му се услажда сега. Колкото до кервана и кучетата, кризата обещава да се проточи до 2013. Достатъчно време да се понаучи 3 или 5 преди на някого да е хрумнало да изтупа бълхарника и от 12 оркестъра със зле платени последователи на Марсел Марсо да направи 3 или 4 добре платени капели. Знаете че в живота има само нагоре и надолу. Е има и на голо, ама то не е весело...
|