|
Да ви разкажа една историйка. Знам, че всички сте светнати по темата колко са зле тия от Автомотор (АМК), но чак за такава история като мойта не вярвам да сте чували. Според Жоро Христов при който си правя колата във Франция четат тоя форум и много ми се ще да прочетат точно тая тема. Току виж нашокали репата на няколкото души които ще спомена с лошо по-долу. Има и такива които ще похваля в интерес на истината.
Значи ще започна с това, че си купих Ксантия 1.6i с всички екстри освен климатик и кожен салон. Има си даже и парктроник, което всички, които са се опитвали да паркират Ксантия назад сигурно ще оценят. За липсата на климатик обаче много съжалявам. Ще ми се да си сложа, ама като чета тука кви работи са се случвали с хора, които са искали да си сложат и ми се отщява. Все пак ако някой има опит - да си каже мнението.
Та по темата - колата се оказа, че никога на практика не е била поддържана. Купих я за малко над средната цена сравнено с това, което може да се намери в Mobile.bg - за 4900лв. За да разберете що съм се оставил да се мина толкова е важно да се добави, че я взех "от приятел". Колата беше в ужасно състояние. Едно дето тоя дето я беше карал никога не я е поддържал като хората, ами за капак я е блъскал няколко пъти и й е превъртял и километража (той или тоя дето я е внасял - все ми е едно).
В началото като я взех си казах - ей как мазно се движи това, ама ми беше простено, че се бях учил да карам на Голф и това ми беше първата кола (щото после се оказа, че и доста по-добре возело като напълниш сферите). Е нямаше общо с Голфа и реших, че всичко му е наред. В последствие започна да ми прави впечатление, че нещо на светофарите колата трудно тръгва като другите (даже и като голфовете), което ми се стори тъпо за толкова готина колица. Иначе да ви кажа изглежда порядъчно спортно - спойлери всякакви на всякакви места, сив металик, мноого наточена, ама 1.6. Обяснението на всички които питах беше все едно: "бе малък е тоя двигател за тая кола". Даже хора от СофияФрансАуто ми казаха, че и пежата 406 (май това беше аналога на пежо без хидравлика) с тоя двигател били идвали в сервиза и като са чисто новички със същото оплакване - няма мощност и те ги връщали с обяснението, че двигателя е малък. Да ама не - оказа си се проблем с двигателя. Да кажа на всички, които не знаят - Ксантия с 1.6 двигател наистина не е така мощна, но се оказа и че е с 200-300кг по-лека (1170кг). Мойта както е тунингована май е и още по-лека (има книжка кво са й правили, но още не съм я виждал). Така че почнах да чета и виж ти изненада - в хайеса пишеше при мойте симптоми да се проверят гарнитури. Всички майстори ми казваха - "абе глупак, не е т'ва". Да де, но понеже от мойта гарнитура течеше масло (малко, ама аз все пак да го оправя) и колата доста се разбърза като го сменихме... Друга изненада - знаех, че катализатора е махнат, но че вместо него има гърне от форд фиеста 1.1 не знаех... Ма на него диаметъра му е една трета от тоя на мойта Ксантия... Смених го и колата отново видимо се разбърза и спестих по половин литър на 100км. После отидох при Пепи от АМК и той откри един датчик на горивото който след почистване изпържи още повече нещата и ми спести по 3л/100км гориво... Аналогично смених и стъпковия мотор, който определя колко въздух се подава защото колата понякога гаснеше на празен ход. После се оказа, че това ми е спестило още по 2л/100км и сега колата гори 7 до 9л/100 градско, а преди беше 13,5л/100! Цялата работа ми струваше 177лв за стъпковия мотор, много по 20лв за диагностика при кой ли не (повечето нищо не ми казаха), към 40лв за гарнитурата при Жоро и 45лв за гърнето. Сега колата ускорява впечатляващо. На магистралата също никой не може да ме догони. Само Ксантии нещо не съм настигал - явно карат по-лудо от мене :)
Няма да ви разправям по тая кола колко още работи потрошени имаше - алармата и имобилайзера бяха връзвани с изолирбанд (и съответно не палеше), антифриза, ремъците и зеленото не бяха сменяни никога, като са превъртали километража бяха забравили 3 винтчета на таблото да завият и хлопаше, кабелите на свещите бяха от двайста година, самите свещи бяха някви бош за по 8лв, а оригиналните са по 3,50лв. Чистачките бяха такива ментета, че ми е издран предния джам и това ужасно ме дразни, но не е болка за умиране (оригиналните чистачки са 45лв). Дюзите на чистачките бяха запушени (4лв), а казанчето пробито (не знам с какво са го пълнили това казанче, но и до сега се запушва редовно). Задната чистачка и сега не пръска. Няма да казвам също за чисто новата хидравлика (така ми казаха като я продаваха), която се оказа, че няма сфера, която да не е за пълнене, също за кривото задно ляво колело (лагер), счупената биалетка, кормилна щанга и др., но ще отбележа лоста за управление на хидравликата, който Жоро каза, че за първи път в живота си вижда счупен (бе тоя човек с чук ли е управлявал горката ми Ксантия?). Оправих повечето от тези неща при Жоро. Ако му искате телефона ще ви го дам. Намира се на бул. Европа 109 и да ви кажа съм супер доволен от него. Ако искате - посетете го. Аз вече само там ще си оправям колата. След като ви разправя и историята, която тепърва започва надали ще ви се иска да ходите в АМК.
Та така - вече си имах си колица, която доста добре вървеше и имаше само няколко дребни проблема, като пострадала хидравлична помпа (ама толко пари...) и издран преден джамец, но горе-долу бях доволен от живота.
И кво стана тогава - дадох на един приятел да направи едно кръгче с нея. Да - колата е мнооого приятна за каране - това никой няма да го отрече. А и возията е безподобна - както някъде из тоя форум пишеше - който веднъж се е качил нахидравлика никога вече няма да се качи на прУжина :)
Да де - но поради стечение на обстоятелствата моя човек я заби в един бордюр на България точно пред ING банк. Кофти - няма гуми (по-късно се оказа, че Мишелинките са си съвсем добре), джантите криви и не знеш кво й има още. Тъкмо я бях оправил
Извикахме пътната помощ на Автомотор (понеже имаме десетина служебни баничарки, а баща ми кара чисто ново Пикасо та знаех как са нещата там). Много впечатляващо. Няма как да не похваля г-н Ряпов който си свърши безупречно работата. Не знам системата те ли са я измислили или им е спусната от Франция, но както се бях спекъл поради случката и много добре ми дойде един трезвомислещ човек който да ми дава инструкции по телефона кво се прави. Накрая ми предложи да ме закарат в денонощна гумаджийница и да оправят колата там, ама аз си викам - дай да я закараме в АМК "Красно село" да я огледат все пак. А и нали имам застраховки, глупости. Голяма грешка! 35лв ми струваше разходката на колата до "Красно село". Каското щяло да покрие и това. Викам си - "убо", дадох ги. Беше събота.
В понеделник се вдигнах да посетя АМК и застрахователите да видя кво е дереджето. Застрахователите правели огледи на място само в петък. Гадно, ама кво да правя :( В АМК г-н Даков (шефа на сервиза), човек от старото поколение с доста рязък тон ми обясни какво се прави. Човека така си говореше - не го виня. Каза да дойда със застрахователите. В Четвъртък минах пак да взема да напомня да не ме забравят. Срещнах се с Иво Коцев. Готин тип. Беше много учтив и ми каза, че щели да ми намерят зимни гуми от някоя тяхна кола, че да могат да дотъркалят Ксантията до канала за преглед. Само дето ме предупреди, че той самият няма да е там в петък и да си говоря с "ей тея двамата". После подочух от трети лица, че въпросният Иво Коцев бил шефа на приемчиците или нещо такова.
Отидох аз в петък да си говоря с въпросните "двама" и каква беше изненадата ми да чуя - "ми няма да стане. Нямаме свободни хора. Няма и канал". Ебаси. Косата ми се изправи. Да кажа и кои са въпросните двама - Вилиан Замфиров (основния виновник) и Огнян Илиев (който не знам дали просто не му пригласяше, но след като и той не си вършеше работата значи и той е виновен, макар че сърце не мо дава да кажа, че е достигнал висотите на Вилиан).
Ние с моя приятел (злополучния шофьор) вдигнахме страшен скандал. Аз изнамерих телефона на Иво и ги заплаших, че ще му се обадя. Тук нещата леко се поразмърдаха.
Показахме им брошурата на собствените им бюра за цитирам "кроно сервиз": смяна на гуми, реглаж на предница, проверка на окачване - всичко до 2 часа. Мойте гуми нещо обаче за 2 часа не ставали :) Тук му е мястото да добавя, че Вилиан вече веднъж ми беше отказвал да ми сложат новите мишелинки когато си ги бях купил с аргумента, че пак нямали свободни хора?!? А аз щях да си платя...
Дойде момента когато застрахователите дойдоха. Е да, ама беше станало 11:50 - целия АМК беше в обедна почивка (както се знае от 12 до 13ч). Като всяка себеуважаваща държавна фирма и те имат строго работно време - почивките са закон. Застрахователите (хора явно работни за разлика от тия от АМК) си тръгнаха и обещаха да дойдат пак в 14ч.
В 13:20 реших да отида да навестя Вилиан - да не забрави, че ми трябва "подготовка на кола за оглед" (така се казва услугата по техните тарифи). Да де, но Вилиан сега изтъкна това, че нямам гуми. Е, кво да се прави - не са длъжни хората да ми помагат като съм им паднал в ръчичките. Мързи ги да търсят зимните гуми. Ще си купя. Отивам в магазина на АМК (бях с чисто нови Мишелинки и исках пак да си взема такива). Но! Склада бил в ревизия до 4 октомври! Е да ги еба в ревизията. Хукнах с такси до близката гумаджийница (яд ме е че им нямам адреса сега да ги похваля тука) те не намериха моя модел мишелинки, но ми дадоха техни някви стари гуми на заем срещу обещанието да ги върна. Вече беше 14:55 и застрахователите бяха пристигнали за огледа и се нервеха. Бях оставил злополучния шофьор да ги пази и да не ги пуска да си вървят :) докато аз намеря гуми. Той горкия ми звъня 2 пъти да бързам. Пристигнах аз в 15:05 и отидох при Вилиян с думите - има гуми давай да го правим. Вече имах поръчка с номер W8898/24.09.2004 (казвам ако чете тука някой от Ситроен или от АМК, който е способен да им нашока репите) и тя беше точно за 15 часа (така ми каза Вилиян). След много крещене и мотане намериха някакъв свободен механик да заеме един от шестте свободни канала (толкова изброихме). Той започна нещо да се суети около колата и гумите, а на застрахователите в това време им писна и си тръгнаха...
Не можете да си представите колко нерви ми коства цялото мероприятите, само ще добавя, че не съм описал тука всичките простотии. Яд ме е само, че във фирмата ни има десетина техни коли. Няма вече да купуваме от тях, ако не си оправят сервиза.
В Събота, вече безкрайно избеснял, отивам да си взема колата и да я закарам при Жоро, който беше така добър да ми даде резервната гума от собствената си кола и с мойта резервна щях да дотъркалям бракмата до него да я види. Даже и да не ми признаят щетата от застрахователите с тия от АМК повече не исках да се занимавам.
Приготвихме всичко квото ни беше нужно и тръгнахме към "Красно село". Мойта бракма си седи там отзаде в двора и нищо не ми пречи да си я прибера. Отидох при чичото от охраната (май беше Ицо - също готин човек) да му кажа, че не крада колата и да му покажа документите за собственост, а той ми вика - бе с мене нямаш проблем, ама ей го там Вилиян, говори си с него. Отивам аз при Вилиян, който си ръчка нещо по собствената кола (май беше BX), за което използва оборудването, а може би и консумативи на АМК без да плаща.
Съобщих му че съм дошъл да си взема колата. Оня ми вика - не може. Бре! Как така не може? Само в работно време. Абе говедо аз на работа не ходя ли? Вие като не можете 2 гуми да сложите аз барем сам да си ги сложа (в петък не ходих на работа заради тях, ама и в понеделник пак ли?). Викам му да го духа и си заминавам към колата. По принцип не съм такъв простак, ама вече не ми издържаха нервите. Пак се чудя, че не го намлатих както си требе говедото, ама нали съм си миролюбив... просто реших да си оправям колата да видим кво ще ми рече.
Да ама Вилианчо се потруди да затвори и заключи задната врата откъм бариерата (за първи път в живота си я виждах затворена, а съм ходил доста пъти там). Побеснях окончателно и извиках полицията с обяснението, че не ми дават достъп до личната ми кола. За моя изненада за минути пристигна една ладичка с двама полицаи вътре. Обясниха ми, че няма да могат да се намесят точно почивните дни щото няма кой да каже дали евентуално не им дължа пари на сервиза... Е щом и те така казват тръгнах си и в понеделник си вдигнах бракмата от там и я закарах при Жоро. Що ли при него никога не съм имал проблеми? Риторичен въпрос. И той е зает и има работа (и май при него има повече ситроени отколкото в АМК), ама той работи...
Ето това е на кратко мойта история. Надявам се някой от АМК да я прочете. Ако служител на АМК прояви интерес и иска да свети маслото на приемчиците нека си остави телефона тук да му звънна. Имам и трима свидетели които са готови да потвърдят историята и полицаите ще потвърдят и номера на поръчката съм си дал и застрахователите са свидетели, имам и фактура, че колата ми е транспортирана до сервиза им. Дано някой се разклати защото ние наистина няма да си купим повече коли от тях ако нещата продължавата да са такива. Често казано даже се замислях да съдя АМК за пропуснати ползи (вкл. и тези от застрахователите и моите нерви и такситата и гумите и това, че вече втора седмица ходя пеш). Както виждате имам повече от достатъчно свидетели и документи. Просто нямат къде да ходят, ако ги емна. Аз обаче съм все оещ добре настроен към Ситроен като компания и само техния имидж отървава Автомотор от пълен погром. А имах желанието да взема една бухалка и да ида да повършея малко из двора им (който е заключен само когато аз искам да ви взема колата).
|