нЕмаме умора, вЕрно е:)
"хора, какви правдоподобности търсите в екшъните, бе!"
Tакова нещо не съм казвал, нито съм си помислял. Но все пак очаквах подобна първосигнална реакция и затова е честно да обясня.
Сега, представи си филма "Матрицата", например и как в началото Морфиъс прескача от покрив на покрив. Готино, нали?! Несъмнено е готино. А сега си представи как в останалата част от филма няма нито една фантастична каскада; всички си ходят нормално по улицата, никой не лети; млатят се с нормално си кунг-фу; никой не избягва куршумите и мрат като мухи; агентите са обикновени корумпирани ченгета; няма машини. И в края на филма си казваш: ок, аз очаквах повече, какво стана със супермена дето скачаше по 500 метра? Не трябваше ли Нео, като негов наследник, да прави подобни неща?! Само с тия плъхове ли мина номера?! И други такива въпросителни дето ти се въртят в главата.
Не знам дали съм ясен достатъчно, затова ще го кажа и още по-просто: когато започваш нещо е добре да го завършиш и да не го оставяш сираче! Защото иначе изскачат въпросителните. И едно такова досадно усещане за недовършеност.
Била идеята правдоподобна или не - това няма никакво значение - важното е да е единна... до финала.
"аман вече от разбирачи! що не се днете всички разбирачи и не направите един оригинален екшън касоразбивач,"
И щом не можем да го направим по-добре, значи нямаме право на мнение, така ли? Тоест, по твоята логика, за теб в света всичко е прекрасно?
"какво е това глупаво изречение - вече сме 2008 никой не купува такива глупости ами както гледаш филма обикаля света, значи го купуват"
Явно на теб трябва да ти се обяснява буквално и с линкове към Уикипедия, щото явно колелцата дето движат мисленето са поръждясали;)
Виж сега, то ако погледнеш реално, чалгата най-много я купуват в България - дай да я харесваме и ние, щото се продава добре? Или пък хип-хоп музиката, или MTV еднодневките - и те се продават. Толкова за принципа.
А сега за филма.
Ако не си забелязъл, CGI ефектите в киното се развиват точно толкова бързо, колкото и самите технологии, необходими за създаването им. Това, което е било модерно преди две години, сега вече е демоде или в най-добрия случай - минава незабелязано. И в тоя ред на мисли е глупаво да правиш самоцелно филм, само заради едните ефекти и то при положение, че те не са ама абсолютно нищо ново или зрелищно. А дори и дразнят. Хората искат нови зрелища, а щом не можеш да им ги дадеш, наблегни на нещо друго, като например оригинален сюжет, свежи лафове, актьорска игра, развръзка и прочие, и прочие, и прочие. Възможности - хиляди.
Във въпросния филм всичко, ама всичко е ушито с бели конци, само и само за да си постелят за един-два визуални ефекта. И фабулата, и историята, и образите. И то какви ефекти само... заобикаляне с куршум на окачено месо... без коментар.
Влиза един тип при една мацка, която се разтреперва цялата и типът казва: "спокойно, ако исках да те убия, щеше да си мъртва досега"(!) Само от тази театрална, клиширана и патологично-патетична реплика може да ти се догади. Камионът с плъхове-камикадзе; начинът, по който главният вилейн беше победен - всички тези нелепи хрумвания са само индикация за едно нещо - и в живота, и в киното по дрехите посрещат, а по ума изпращат!
Само с компютри, екшън се не прави:) Трябва и още нещо. Респект към г-н руския режисьор, че е стигнал дотам, но има още много трева да изпасе, докато стигне класиците в жанра. Ако въобще влезе в правилната посока, де.
Каза Вейдър и се сля с тълпата...
|