|
|
| Тема |
Re: :) [re: soundtrack] |
|
| Автор |
cineman (киноГавър) |
|
| Публикувано | 07.04.08 21:05 |
|
|
|
Бъдещето на киното (изкуство, бизнес, индустрия - както щете го разбирайте), според моите скромни наблюдения ще се ориентира тотално към разпространението му по интернет и платените телевизионни канали, където всичко се стоварва накуп върху зрителя и той има огромен избор в рамките на фиксирана сума, която така или иначе плаща. Ето защо понятието бокс-офис все повече ще се размива и ще се асоциира с рейтинга - а оттам и с рекламния бизнес. С подходящи средства и технологии филмопроизводителите пак ще намерят начин да си възвърнат вложените средства, а може и да ги увеличат. Пък киносалоните ще останат луксозни екстри за платежоспособните и все още недесоциализирани клиенти. И колкото и да съм почитател на големия (но не телевизионен) екран, вече се подготвям психически за деня, когато десетият по големина град в България, където все още живея, ще остане без кино - а това ще се случи само след няколко месеца...
Това, за контрапунктите, ми хареса - да не би "Cloverfield" да не беше идеалният пример за контрапункт на традиционното разбиране за кино?! Така беше и "Проклятието Блеър", та дори и "Борат", за който все още "спорим" с една позната личност. Днес киномените (но не и българските!) търсят нови пазарни ниши, в които могат успешно да проникнат. А след италианския Неореализъм, френската Нова вълна и датската Догма няма начин да не се появи някакъв нов метод за правене на евтино кино, ориентирано към широка публика. Тъй като технологията за това вече е налице, пътищата са два: да се показват на публиката някакви чудеса-невиждани (то останаха ли такива?!), или изкуството да се ориентира към бита и проблемите на зрителите (стига те да бъдат усетени и разбрани, без да се изпада в битовизъм). За съжаление, по отношение на последното се нароиха безброй заместители...
Иначе... ще видим, като доживеем до 300 години.
----------
Дограмата ми хлопа!
| |
| |
|
|
|