|
Знам, че малко се повтарям, но пак да спомена, че легендата за нискобюджетните едноименни продукции я измисли Лукас преди 20тина години. Как информацията в близко бъдеще ще тече също като коктейла, дето си пият със Спилбърг се точи през сламката. И няма да има нужда от нищо освен компютър и няколко души ентусиасти. Това по времето (или малко след), когато ядрените тостери са се очаквали на пазара всеки момент.
Не твърдя, че твоята прогноза и тази на Лукас са с различна тежест, но няма как да попитам него де се дяна това развитие. Десетилетия по-късно единствените филми, които се снимат сравнително аматьорски и печелят десетки пъти повече от два-трите милиона вложени първоначално са Blair Witch, Hostel,Saw и подобните експлоатиращи най-низките човешки страсти (да не ме разбере някой погрешно - чакам и Saw5 и Hostel3). От друга страна от Дерсу Усзала например не мога да забравя нито една сцена. Но да кажем, че бъдещето е негово е все едно да кажем, че бъдещето е на бозайниците ако динозаврите още не са измрели. И нямат намерение. През 92-ра Терминатор 2 беше първият филм в света направен за над 100 милиона долара. После дойде Воден свят, после Кинг Конг за над 200. Сега бюджета на Терминатора е обичаен и за най-скоропостижно забравим летен хит. При това положение или въпросното революционно бъдеще е след 50 години поне, или тези тенденции макар и желани от надрасналите комерсиалното не съответстват на реалността.
Единственият човек, който горе долу е бил прав в тази посока според мен си остава Доньо Донев, който казваше, че бъдещето на киното е в анимацията, (CGI в наши дни).
И накрая - дори и с Лукас все пак да сте прави и авторските, независими и свободомислещи продукцийки да се наложат като тенденция, тоест бъдещето да е в творчеството, за сметка на касовите мозъчни промивки, тогава какво ще стане с оная страна от киното, която днес е чистото, оглушително и ослепително развлечение без творческо обременяване? Дано е по-далечно това велико бъдеще.
williams, horner, elfman, zimmer...
|