С доста любопитство изчетох всички мнение по качеството на прожекциите в "Арена", както и отговорите по тях.
От 14 години се занимавам все с неща около киното и с киното. Любопитно ми е, че в голяма част от тези мнение досега сякаш виждам част от зрителите тук. Просто винаги съм се чудил, когато един човек влезе да гледа филм какво прави - гледа филма, говори с компанията си, хрупа пуканки, лющи семки, опитва се да изпробва мъжкарството си палейки цигара. Всъщност за какво е влязъл вътре в киното... Има една категория зрители, които отделят повече внимание на обкръжаващата среда (машини, екран), отколкото на самият филм. В това няма нищо лошо, но нали категорията на човека, влязъл да гледа филма е "зрител", а на онзи, който му го прожектира е "киномеханик". Досега не съм имал случаи зрители да правят смените в салона ми или пък да са такива спецове по пулсациите на лампите. Всъщност дали машините са "Балкан", КПК-23, "МЕО-ІV", "MEO-V X", "MEO-V XB", "Кристи", "Кинотон" или каквато и друга екзотика да е по българските салони, лампите за тях са еднотипни - ксенонова, с два електрода, чиито ампераж са движи в определени характеристики. Интересно ми е ГЛЕДАЩИЯТ къде е видял технически паспорт на ксенонова лампа - такъв за толкова години не съм виждал. Пулсациите, за които говориш пич, никога, ама никога не са от лампата - след като изброяваш толкова специалности, да те питам нещо - да си чувал думата ОБТУРАЦИЯ, малко физика и ще си наясно, че единствения начин да ти пулсира нещо на екрана е моторът на машината да работи с други характеристики от нормалните. Пича, дето пък видял сцепена лента в кабината - знаеш ли за колко време минават 20 метра през една машина - скоростта е 24 кадъра в секунда, кадъра е 3 см., така че смятай, за да не се мъчиш - това са около 1.5 минути. За цепенето на лентата пък, което е станало над аналоговия четец - странно, виждал съм сцепени ленти, но това се случва да задържащия барабан, който при всички машини е след аналоговия четец и над долната ролка.
А за петната върху екрана - липсата им се получава след центровка на сложената ксенонова лампа. Има обаче и вариант, в който отражателите и контраотражателите, даже и след дълги опити за центриране, стигат до напълно осветен екран, с по-голям интензитет на светлината в центъра.
Относно рекламите на Александра и Съни. По принцип не се водя нито към привържениците на еднити, нито към другите. Но факт е, че рекламните ролки на Съни филмс наистина са значително по-малки като количество от тези на Александра филмс. При такива обстоятелства е по добре да се групират с филми, чиято тематика е близка с рекламираните сюжети, щото ако някой си пада по комедии, и му траснеш реклама на Селото преди Бели мадами например - ефекта ще е нулев. Най-добре би било, ако рекламите като количеството отговарят на залите, но всичко започва и завършва с думата пари - ако те не се дават за материала, то тогава се плаща субтитрирането.
А прочетох, че някой се цепи яко за полиестерната лента, че не можела да се скъса. Ела, ще ти дам няколко парчета за вкъщи, да пробваш къса ли се. Друг е въпросът, че разлепеният скоч много зрители го броят за скъсана лента. Не можем да им се сърдим, в края на краищата те са си зрители.
Цените - винаги съм бил привърженик на ниската цена на билета за кино, просто защото живея в тази страна и виждам за какво става дума, но все пак когато искаш да гледаш филм преди останалите и то на кино - удоволствието си има цена и тя би трябвало да е по-висока.
Истина е, че специално в софийският кинопазар нещата доста се навързаха. Просто по време на отварянето на Арена, бившите държавни кина бяха продадени на едни "симпатяги" от Израел, дето още тогава си личеше, че киното е последното, което ги интересува. Истина е, че дълго време Съни не показваше своите заглавия на екраните на Арена, а само в Мултиплекс-а. Но когато едната страна се показва като по-силна, а другата пък като сърдита, нещата на вървят в правилната посока. Просто това време надявам се мина. Защото филмите, независимо на коя компания са - са за гледане и то от зрители, които ходят в различни кина.
При видеопазара искренно се надявам, че нещата в близък или далечен план ще влязат в нормалните си рамки, щото не е никак нормално да търсиш Властелина на пръстените 3 на DVD в цял град, за да стигнеш до извода, че го има само в три видеотеки.
А за спецовете по кино тука - хубаво е, че се дълбаете в проблемите, но като цяло всичко опира до ПАРИ, колкото и неприятно да ми е това като факт. Просто нещата са такива...
|