Интересно ми е ако, например, съществува някакъв форум, в който се пишат коментари за картини на Пикасо, да речеме и всяка керемидка има достъп до интернет, какво биха коментирали баба Пена от Гинци, Груйо комбайнера от Каспичан,..и т.н., продължавам въображаемо с Н на брой произволно избрани личности, от всякакви професии, прослойки и т.н. Как биха коментирали Герника, например, показваща ужаса на войната, тази палитра от най различни хора? Деформация, насилие, кръв, разруха,... смърт!!!
Антиизкуство, подигравка с емоциите на хората, безобразие!
Какъв е критерият за добър филм, накратко? Отговорът поне за мене е, ако си оправдава цената на билетчето. Да се върна пак към Пикасо. Интересно ми беше, защо пред картината Les Demoiselles d'Avignon. 1907, в "MOMA", NEW YORK CITY, стояха хора с часове. С какво ги привличаше тези добре облечени, говорещи на различни езици хора, една картина нямаща нищо общо с останалите наоколо. Защо всички нарисувани "госпожици" са "грозни", "ръбести", "грубовати", "асиметрични", "насечени", "нарязани", "деформирани"..! Нека се прехвърлим в 1907. Ужас! Критиците са възмутени, а някои открито се смеят. Защо се смеят/възмущават критиците тогава? Защото не знаят цената на билетчето. Да се върнем в днешно време. Колко е цената на билетчето на The Passion of The Christ, изразена в долари? Поне допреди месец беше 300 мил. долара. Колко е цената на билетчето на робинята Изаура, на Касандри, Масандри, Дързост и Красоти, на всички сапунени саги с преки поучения и хапи енд? Кой знае. Би ли заменила баба Пена от Гинци "Госпожиците от д'Авиньон, пред "изящен" гоблен с амурчета и лебеди от 5(пет) лева от пазара, би ли избрала "Reservoir Dogs" пред "Пътеводна светлина". Говорехме за цени в пари, а каква е другата стойност на билетчето. Кой знае???
|