За лимузината. Първото хронологическо появяване на лимузината е когато Камила кани разлюбената вече Даян на гости в къщата на режисьора, където съобщава за предстоящата си женитба. Даян много се чуди дали да отиде, сякаш предусеща, че сега ще се отприщят едни събития, които не могат да бъдат спряни (червената лампа, звънящия телефон и Камила, която и казва че и е пратила лимузината си). Лимузината спира на необичайно място - разговорът на Даян с шофьора - защо спряхме тук, не спираме тук, дублиран по-късно при убийството на Камила. И тогава се появява Камила, която повежда за ръката Даян през шорткъта...и Даян е като малко момиченце в приказка, усмихва се, сякаш сичко ше се оправи. Но уви!
А втория път лимузината се появява при смъртта на Камила. Пак е тъмно. В лимузината са Камила и новия и мъж - режисьора и наемия убиец, дегизиран като шофьор. Забележи, че точно тези персони после се подвизават в изкривеното отвъдно. И друго: когато Даян вижда режисьора на онзи кастинг, тя почти се разплаква, разбира че и той е станал жертва на нейната лудост.
Толкоз за лимузината. Мился че отговорих.
За смяната на апартаментите. За всеки е очевидно, че онази грозна, мустаката жена дет живееше в апартамента на Даян е лесбийка. Изглежда по някое време те с Даян са имали връзка. Затва Даян се премества да живее при мустакатата. А после като са скъсали Даян е останала да живее там а мустакатата се е изнесла я нейния апатрамент. Че са имали общо домакинство е видно от диалога им за онзи пепелник(или чиния ако не се лъжа), когато мустакатата идва да види дали не е забравила нещо. И въобще цялото им поведение една към друга говори тва.
Кой е шантавия сън с магазина???
За "кофти удар под пояса на логичната мисъл". Тва си е специалитет на Линч. Всеки негов фен ще потвърди. Идеята е, че двете трябва да преминат по болезнения път на осъзнаването кво са извършили, кво са си причинили и едва тогава да намерят покой. Май тва отвъдно място е нещо като "чистилище".
Когато Камила вижда трупа на Даян кво прави??? Постригва си косата трескаво (опитва се да се скрие, промени външно), плаче...т.е. на път е да разбере, усеща че тя по някакъв начин е виновна за смъртта на трупа(Даян). Затва е нужен тоя труп, тва дублиране на Даян.
Коубоя, онзи персонаж с червените завеси, бабата и дядото демони са персонажи от отвъдното. както и джуджетата, гигантите и другите гротескни любими Линчови образи-символи. Тяхната роля е да напътстват действието по някаква изкривена логика. И да изваждат наяве тъмните страни в душите на хората. За мафиотския бос - ти го каза. И той е един от тях. Изкривен, преекспониран.
А за Даян - ми да, телефона! Нея я чакат в отвъдното, викат я. И в крайна сметка я довеждат.
Най-ясното доказатество за тезата ми е тва, което се случва в театъра. "Силенцио. Нон че банда". Т.е. всичко е само запис на случили се вече събития. Тва не е реално. тука е повратната точка във филма. песента, която пее певицата е за нещастната любов. И двете плачат безутешно, разбрали кво са направили. Веднага после намират ключа от черната кутия(на съзнанието си?). И изчезват от онова място-чистилище. Първо Камила, останала неочаквано сама. А после и Даян, след като си припомня какво е направила (самоубийството).
Бе тва си е филма за любовта и най-вече докъде може да стигне човек в лудостта си ако се остави на демоните си.
Ако имаш още въпроси, давай. Дано не звучи мноо самоуверено от моя страна.
А за тва че се "смущаваш" от някои неща във филма...то Линч за тва е велик, щот е в състояние да всее смут и да ни пораздвижи. А парадоксите са си част от неговия свят и въобще тва е един много-линчовски филм.
|