|
Тема |
за шамара на Георги Димитров |
|
Автор |
muntzer2 (Георги Димитров) |
|
Публикувано | 01.08.13 20:27 |
|
|
за шамара на Георги Димитров
Нека се опитаме да разясним малко, защо толкова сложно се пише Българска история (протестантска)
защото авторите са не квалифицирани и обичат слухове и сензации. Ясен пример е прословутия шамар на Г. Димитров.
Тук прилагам няколко източника и обяснявам какафонията. Първо се появи историята че в Самоков Ватралски пляска Димитров. говорим за интернетното пространство (Блудният син, който никога не се завърна 23.03.2007 Весела Илиева)
" Мигове преди това хоралите под покрива на сградата са заглъхнали, проповедта е прекъсната от момичешки писъци. Само циничният смях на гръмко говорещ младеж нарушава конфузната тишина, в която отеква ехото им. Богомолци са смутени от вулгарния му език. Момичета, заели места пред него, плачат, едно от тях става и напуска богослужението разстроено. Със силна хватка за врата и няколко тежки удара нахлулият пиян смутител е изхвърлен на дъждовната улица.
Със силна хватка за врата и няколко тежки удара нахлулият смутител е изхвърлен на дъждовната улица. Градът е българският Самоков. Пасторът е първият български абсолвент в Харвард – Стоян Ватралски."
Весела на времето каза че за малко да не добави че Димитров е тормозил дъщерята на пастор Ватралски (както историята и е предадена)
по късно във вестник черно море бе писано "Георги Димитров и Тато приели евангелизма преди комунизма Петък, 30.10.2009":
"Преди да надене обаче брачните окови, Димитров учил в мисионерско училище в Самоков. Там ухажвал настъпателно дъщерята на Ватралски Стоян Кръстев, пастор, с харвардско образование, и заради непочтителното му поведение бил изгонен."
тук липсва плесницата но действието е пак в Самоков където Димитров вече е и ученик. (той не е учил в Американския колеж).
"Любопитните подробности от житиетата на комунистическите лидери разказаха вчера на пресконференция в пресцентър "Глас" пастори от евангелските църкви във Варна.
Поводът за среща с представители на медиите бе много по-сериозен - Деня на Реформацията, който се чества на 31 октомври. За втори път във Варна евангелските църкви съвместно с Института по българска протестантска история"
По това време и аз търсейки източник за тези обърквания писах за споменатата племенница на Ватралски. (понеже той не е имал дъщеря). в иначе текст от роман, тоест исторически неиздържан източник
Предполагам с голяма радост източника на бъркотията попаднали на текст който има някаква исторична издържаност и публикува информацията за шамара:
"Разказва ни един ден леля Магдалена – онази сестра на Г. Димитров, гдето заедно с майка ми ни шиеше дрешките – как, когато юноша още, брат й Георги ходел в неделното училище в черквата на ул. „Солунска“, пасторът Стоян Ватралски веднъж му извъртял плесница, загдето нещо много „опонирал“."
намиращ се във книгата Стефан Бочев: АВТОПОРТРЕТ
В текста на Бочев липсва дъщерята на Ватралски и действието не е в Самоков Димитров не е ученик в американски колеж.
Ето моята теория как се пише тази история: Някой дето чете много книги и често попада на такива бисери сглобява в главата си две истории в една. После я разказва на някой който не обича да чете много но обича сензациите.
СЛЕДВА МАНДЖА С ГРОЗДЕ
Here’s my heart, O take and seal it,
Seal it for Thy courts above.
|
| |
|
|
|