Преди да се заемем с подробен анализ на приведения от Прокимен материал,
ще се спрем на следния въпрос:
Може ли да има нещо общо между християнството и езотеризма
или това е напълно невъзможно, както считат повечето от последователите на официалното християнство?
За основа на нашето разсъждение ще вземем следния кратък откъс:
Този християнски езотеризъм съществува и се развива наред с официалното екзотерично християнство.
Аз често съм споменавал, че макар великият апостол на християнството, Павел, да е употребявал своята мощна и огнена словесна дарба, за да учи народите на християнство,
успоредно с това той основа и една езотерична школа, чийто предводител стана Дионисий Ареопагита, за когото се споменава в Деяния на апостолите (17, 34).
Християнската езотерична школа в Атина, основана непосредствено от апостол Павел, съдържа в най-чист вид основните положения на Духовната Наука (Антропософията).
В тази християнска езотерична школа например заявявали:
Ако разглеждаш човека, както той застава пред теб като буден, дневен човек, той е изграден от физическо тяло, етерно тяло, астрално тяло и Аз,
а дори думи те да не са били точно същите, каквито употребяваме днес, това няма значение.
После те обръщали внимание на обстоятелството докъде е стигнал човекът в своето развитие.
(Р. Щайнер, "Евангелието на Йоан")
Следователно, езотеричното християнство е съществувало още от самото начало на християнството!
Наистина, то не е било много широко разпространено, поради това, че за да бъде посветен в него, кандидатът е трябвало да отговаря на определени условия.
А за широките маси е съществувало т.нар. официално християнство,
което и до ден днешен има повече привърженици.
|