"аз бях две години във фирма- техен клиент и трябва да ти кажа, че наистина имат много добър съпорт. наистина са от шумен и не е имало нещо да сме поискали (поддръжка, обучение, постпроцесори...) и да не сме го получили веднага. аз лично не съм голям фен на визи (дори не съм ходил на сайта им), но тея хора определено си вършат работата добре. дори (доколкото аз знам, а може и да греша) участват в някои от разработките по софтуера на самата фирма веро."
Ето на такива мнения трябва да се радват разпространителите на софтуер- потребителите да говорят за тях. Това е оценката на техния труд. Нека сега някой ми посочи форум в BG интернет пространство, където някой да е казал- евала момчета, много сте добри за съпорта на някой представител.
Нарочно казах на JD задачката и да ме приеме, че съм му клиент, за да видя нивото на съпорта на I-DEAS. Отговора беше: ше проверя това примерче като ми остане време, но още отсега мога да ти кажа, че ефективната САх винаги има няколко начина за решение на един и същ проблем
Така ли ще отговори на клиент-ше проверя това примерче като ми остане време
Или пък- че ефективната САх винаги има няколко начина за решение на един и същ проблем
Ефективната САх система не прави грешки в елементарната геометрия. Ако е бъг- добре, бъгове винаги има и те трябва да се отстраняват, ако това е така в новите версии-жалко. Съжалявам, че няма къде да проверя задачката
От цялата тази тема като човек, който наблюдава развитието на CAx системите в световен мащаб и в частност в България мога напълно отговорно да заявя, че у нас няма никаква стратегия за изграждане на пазар на тези системи. Защо:
Първо съпорта като цяло е в гъзъ. Едва ли продавачите имат легитимни лицензи, издадени от съответната фирма или оторизиран център за обучение. Лицензи, не за продаване на продукта, а дипломи за работа с продукта. От тук може да се каже, че те са неграмотни. Нека никой не се обижда от думата. Един пълен курс за работа с такива продукти е майка си и баща си като цена и не е по джоба на нито една BG фирма, а камо ли за обикновен човек. От това следва, че неграмотния представител не може да направи добър съпорт- логично. По горе казвам думата продавачи, да те са продавачи, а не представители точно поради тази причина- съпорт. Продукта е продаден, парите са взети и клиента да го духа.
Още една причина за това да няма истински пазар е обучението в Техникумите и Университетите. Нека някой да се похвали с добри знания по CAx, придобити от университета. Дали ще има тъкъв? Има стратегии и програми за обучения- нека представителите да търсят по- тесен контакт с университетите и НЕПРЕКЪСНАТИ взаимоотношения. Всичко свършва отнова когато продавача си е продал версията за обучение на някой университет и отново е взел парите.
Трета причина да няма истински пазар е, че на фирмите им се свалят звезди от продавача само и само да купят продукта, без да споменават недостатъците. Става дума за прословутия избор на CAx система. Продавачите НЕ ПОМАГАТ на клиента да избере система, а да продаде своята.
|