Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 17:26 01.05.24 
Клубове / Общества / Българи извън България / Българи в Америка Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Махала си вади хляба с обир на влакове
Автор hopeless2 (опитен вълк)
Публикувано15.11.04 02:32  



Не е за вярване, но вижте какво пише във в-к "Стандарт" :

Махала си вади хляба с обир на влакове
2,5 тона скрап е най-големият удар на крадците от столичния квартал "Христо Ботев"

Камък, кофа за смет, леген или стара гума. Това е арсеналът, с който родни апаши спират и обират влак. Правят го за броени минути и остават неуловими. Историята не е от началото на миналия век, нито пък жепейски виц. Набезите са почти ежедневие и любимо развлечение на мургавите жители на столичния кв. "Христо Ботев". Те причакват товарните влакове със скрап между гарите Беримирци и Подуяне-Разпределителна. Ромите залагат капани за принудителното спиране на композициите, качват се в движение на платформите и изхвърлят превозваните метални отпадъци. Това разказа пред "Стандарт" началникът на Транспортна полиция полк. Валентин Траянов. Само от април до 10 ноември са регистрирани 60 случая на принудително спиране на влакове и кражби, сочи статистиката. Ромите знаят наизуст ежедневното разписание на влаковете, които се движат с около 40 км в час. Натоварените със скрап композиции са 4-5, а общият брой на преминаващите товарни влакове е между 12 и 20. Преди те минавали през квартала с 60 км/час, но местните жители успели да издействат скоростта да бъде намалена. Като повод за това се използвала катастрофа с такси на неохраняем прелез преди година, обяснява майор Георги Стефанов, шеф на сектор "Охранителна полиция" към Транспортна полиция - София. Докато влаковете се движели бързо, апашите не успявали да се качват в движение. Ограничението обаче им дошло дюшеш. Мургавите бандити имат отработен сценарий за спирането на влаковете. На релсите се подреждат от камъни до боклукчийски контейнери. При подобни условия машинистите са длъжни да спрат, казват транспортните полицаи. Докато влакът достигне до "барикадите", ромите успяват да се качат на вагоните и веднага започват да изхвърлят в движение товара. По същото време техните съучастници прекъсват връзките на въздухопровода, свързан със спирачната система на влака, и композицията спира. Следва разтоварване с бясно темпо. 15-20 души изхвърлят скрап, останалите прибират изхвърлените край релсите метали. В акцията се включва целият квартал - от 5-6-годишни малчугани до 80-годишни жени. Часове преди удара цялата махала вади коли и каруци край жп линията. Рекордът е от 4 септември, когато от една композиция ромите отмъкнали 2,5 тона отпадъчно желязо. "Това е най-голямата кражба, участваха повече от 300 души в махалата - разказва майор Стефанов, който бил дежурен точно същия ден. - Видях как 13-14-годишни деца тичат с огромен чугунен радиатор. Направо не е за вярване, но го видях с очите си", казва той. Апашите щурмуват и вагоните, оставени на гараж край жп спирките. Свалят всичко с газови горелки - от чугунените калодки, които са с тегло 9 кг, до колелата, тежащи по 1,2 тона. Посягат и на джонтовите връзки от релсите, с което създават риск за катастрофи. Полицаите се дивят най-много, че ромите не ги лови ток от контактната мрежа, когато се катерят на платформите. Ако е на по-малко от 2 метра, човек става моментално на въглен от електроволтовата дъга. Мургавите крадци обаче сякаш са недосегаеми. Повечето апаши са задържани многократно за 24 часа и след като бъдат пуснати, отново нападат влаковете, обясняват полицаите.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Махала си вади хляба с обир на влакове hopeless2   15.11.04 02:32
. * А пък междувременно... hopeless2   15.11.04 02:35
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.