Здравейте всички почиващи и работещи родители, подготвящи деца за първи клас!!!
Отдавна не съм писала и сега откраднах малко време.
За първи клас - Алекс завърши І кл. в 107 ОУ. Много го избирахме и доста време ми отнема пътят до там и обратно, но си заслужава. Не съм съвсем на мнението, че до 4ти клас няма значение. Изграждат се навиците за учене, писане на домашни, четене и т.н. точно в това време. Освен това се създават контакти със сериозни деца с нормални родители или с всякакви нехранимайковци с родители, дето са загрижени само на пръв поглед.
Както и да е, ще се убедите сами, че не зависи само от добрата учителка, а и от организацията в училището, от ръководството, но най-вече от останалите деца и от родителите им. Аз се радвам, че училището е добро, че родителите са по-амбициозни и от мен, че децата са възпитани и засега не е имало прояви на неуважение, на изхвърляния, грубиянщини и пр. Баща ми от Варна дойде, за да чака повече от денонощие пред училището, но си заслужаваше. Поне засега така изглежда. Повечето родители държат на учението, на възпитанието, имат добро образование, работят, няма нито една мутра. И много си личат децата от района за разлика от тези, които са записвани, защото родителите държат на училището.
Толкоз за избора на училище.
Относно предварителната подготовка:
1. Наистина много губят - дрехи, пари, телефони, дори, според мен, някои деца си прибират разни неща. Така че, ние спряхме да даваме пари, от тази година ще му дадем нов, но евтин телефон и то само, когато е нужна допълнителна уговорка. Иначе госпожите винаги отзивчиво отговарят на обажданията през училищно време.
2. Наистина много се цапат, много късат и нищо не пазят. Така че - хубавите чанти, обувки, дрехи, могат и да не изглеждат толкоз добре след 1 м. Но това все пак не е ДГ и учителките нямат време толкоз да се занимават и да ги гледат дали се пазят.
3. Създавайте навици предварително да се облича, когато излиза в двора, когато си тръгва - да си взима нещата. ДГ не създава навици да се пазят, да си гледат за нещата, да се запасват и т.н. Обръщайте внимание още от сега, особено на разсеяните, защото после си излизат в двора на минус температура по блузка...
4. Има някакъв начален шок у децата (особено като мойто - никого не познаваше), а и в училище само задължения имат, много малко забава. У Алекс първите 3-4 месеца имаше сериозен регрес - не му се четеше, пишеше, занимаваше, а преди това с удоволствие сядаше. Просто ДГ е само забава, а училището е само задължения. Затова чакаше с нетърпение всяко междучасие. Това отминава.
5. И най-вече - ако учителката не е достатъчно взискателна, ако детето ви започне да говори мръсни думи, въобще ако видите трайна (повече от първоначалните месеци) негативна промяна - говорете с учителката, с ръководството, вижте с кой се е сприятелило и реагирайте навреме! Не оставяйте детето си на лошите влияния.
6. Ако нещо в организацията на уч. процес, в училището, в учителката, в другите деца не ви харесва - искайте информация и търсете промяна. Държавните училища по-трудно реагират. Затова не се колебайте да настоявате за промяна, когато нещо ви притеснява!
7. За пособията - ние купихме хубава (бая пари - 60 евро, барабар с 50% намаление) раница - с колелца, защото носи всички учебници и тежи доста. Ще я пера и тази година пак ще е с нея. Захабена е (влачат си нещата директно по асфалта), но е здрава отвсякъде. Трябват два анцуга, губенки за спорт, много блокчета за рисуване, моливи (които все изчезват), гуми, острилки, лепило. Моят син нищо не пази, затова огромен ужас предизвикваха картинките на порутените качествени пособия...
8. Моят син в началото боледуваше доста. Явно трябваше да свикне с бактериите и на останалите (въпреки че са 21 деца), но и си беше студено до декември, когато оправиха парното в стаята. Затова казвам - много добро училище, но трябваше всеки ден да ходим, за да оправят спешно аварията, която намали силата на парното в стаята на децата...
Вие сте - питайте!
|