|
Koгато записваш детето на стол имай предвид някои обстоятелства , които възникват при малките:
- Не си вземат всичките 3 блюда, таблите са им твърде тежки и непрактични за ръста им:)...а и преподавателите хич не ги еня и само на думи се правят, че децата си изяджат всичко!
- Обикновено вземат само супата или второто...моткат се, ровят по чинията и бързат да изкочат да играят.
- крещят и си играят по масата, вместо преподавателя да ги контролира и изисква тишина, възпитание и концентрация по храненето.
Когато моята беше предучилищна и в първи клас, дори и втори, съм ходила да я контролирам и уча да си взема всичко в таблата и да си хапва от всяка порция. Иначе няма смисъл да се плащат парите за стол...за да си носят лелките храната у дома!
На учителите дават най -хубавата част от месата и ястията и им препълват чиниите...на малките ми се е случвало , едва ли не да вижам дъното на купичката със супа!
Когато съм с нея в стола сипват нормалното количество пред мен!
Вдигнах бая джабала на родителските срещи за това... но ефект никакъв! ...затова ходех да контролирам.
Казах и на родителите как виждам децата им да ровят по ястията, а после да тичат на лафката да си докупват разни простотии. Храната в нашият стол е мн. добра, защото редовно я опитвах, дори съм и купувала и за в къщи...но никой от възпитателите не си прави труд да ги насърчава да хапват, ако не цялото , то поне по-малко от всичко-супа, основно и десерт. Имало е случаи-редки, когато учителката е сядала на масичките и се храни с тях и тогава нещата вървят по-добре, но най-често си сядат отделно и онези мъниците се скъсват да се лигавят и закачат...но не се хранят!
С една дума, ако детето ти е малко...до трети клас да кажем, си е чиста загуба на средства, ако не ходиш да го инспектираш по обяд, поне една година, за да му създаеш навици, какво е да се храни на стол.
Редактирано от LlRA.. на 18.08.11 11:22.
|