Подкрепям мнението ти на 100%.
Искам да кажа,че моите деца са подготвяни изключително от мен като родител и з амен беше истинско изпитание д аоткрия достойно училище за тях за...1 клас. Когато реших,че ще учат в училище с допълнително преподаване на западен език от първи клас, се оказа,че за мой ужас, макар западния език да се учеше на прекрасно ниво, основната програма в училището беше под всякаква критика.
На дете в първи клас учителката беше болнма в 3 от 5-те месеца първия срок и пак така втория срок.Смениха се 6-7 заместнички.Дори имената им не успяха да запомнят децата, да не говорим,че нищо не научиха.Добре,че моето си знаеше и д апише и да чете и да смята..Ужаса дойде на първата родителска среща,на която въпросната класна заяви,че има проблем с дисциплината на децата:"Стават да ходят до тоалетната в час, ядат сандвичи и пият вода или сок".Направо побеснях..Станах и заявих,че това е безумно и невероятно и напълно невъзможно, тъй като учителя в първи калс е човекът, който определя правилата в училище,Нещо повече, той предпоставя отношението към училището за детето през целия останал период на побразование.
Знаете ли какво ми отговори онази МЪРЛА?Каза ми:"Ама аз нямам проблеми с вашето дете!!!!" Има си хас да има! След като съм го възпитавала 6 години! Бях бясна и й обясних,че с нейното безхаберие, тя И моето дете ще развали и ще ощети.. Както се сещате,вечерта говорих с детенце....недоумяващо как е възможно децата да се държат така в първи клас. Знаете ли какво ми отговори на въпроса:"Верно ли,че децата ядат и пият в час"? Каза ми:"Вярно е мамо.Като влезе госпожата със сандвич и с кафе в час,децата си изваждат техните закуски" Е...за какво образование говорим?За какъв авторитет? Да не говорим,че въпросната "учителка" не беше показала на децата къде е тоалетната и моето дете цял месец се е стискало докато разбера,че не знае къде е тоалетната, а учеха до 16.30ч всеки ден!!!!
Както се досещате, преместих детето си от там.
В друго...за съжаление подобно училище.Където в трети калс установих,че детето ми вместо тетрадка за работа в калс по математика има халваджийски тефтер!!! Само сметки.Без работа в клас.Без задача номер Х, без страница У...Без "дадено",без "търси се", без "решение".само сметки...на условни задачи....Целия уикенд обяснявах КАК се подрежда задача и как се записва задача, а детенце ревеше,че "госпожата мамо ще ми се кара,ако ги напиша така на контролното"... В крайна сметка, въпросната госпожа на контролното беше написала 6 на детенце и беше казала,че това е най-пълната шестица...и детенце беше много гордо,че ги е написало както трябва...ама...само то!
Същата въпросна госпожа, на контролното по български език,беше писала 6.00 на дъщеря ми при 11грешно подчертани определения!!! Като й вдигнах скандал на родителската среща,че ми прави детето неграмотно и ,че не съм го пратила там за успех 6.00, а да го научи на българска граматика, тя ми заяви ,че "Нейното е най-доброто,за това"...Както разбрах по-късно,в класа имало деца, дето имат грешка не само на всяко изречение, но и на всяка дума.
МЕРСИ викам аз на такова образование!!!
Както по-досетливите вече са се досетили,преместих си детето и от там.Този път с конкурс го приеха в СМГ след 4клас. ЕВАЛА на директора,на педагозите ,на всички педагози,които работеха с випуска на моето дете(предполагам,че и всички останали).
Това е единственото учебно заведение в което учителите действително познаваха децата, възможностите на всяко персонално,силните и слабите му страни,и...учеха децата не просто на математика, литература и всичко останало,но създаваха отборно мислене в децата. Шапка им свалям!!!
За мое огромно съжаление, след 7 клас посъветвах детето си да отиде в езикова гимназия,понеже смятам,че е най-подходящия момент да се учи още един език тогава...Приеха я в немската гимназия..Там приеха всички деца с най-висок бал..Ужасно съм разочарована. Нямам думи,колко отсъстват учителите там.А на родителските срещи, все реват,че децата бягали от часове!!! На всички родителски срещи,без изключение съм правила забележка,че учителите отсъстват от часовете си и децата ни имат ужасно много свободни часове.Смятам,че е недопустимо,децата да се събират от цял град за да дойдат навреме за час,а учителя да липсва, да няма заместник и никой да не знае дали и защо! Моето дете завърши без нито едно отсъствие и имах гордо вдигната глава на въпросните родителски срещи и очи да задавам тия въпроси, НО...нямаше кой д ами даде адекватен отговор.
Никой не ми отговори и защо за толкова години на нито една родителска среща не присъстваха учителите по немски език, след като това е немска гимназия...Нито пък,защшо децата , които бяха с профил математика имаха само 3 часа математика за цялата година и това в 12клас, когато се предполага,че трябваше да ги подготвят за кандидатстване...Мога да напиша цял трактат за пълната трагедия в образователната ни система. Не в кварталните училища,макар там трагедията да е още по-голяма..(на дете 5клас, учителката по математика му казала,че на класното има 4,но ако я почерпи с едно кафе,че му пише 5!!!)
Бясна съм,че имам оше две деца, които в момента са ученици и съм ужасно,ужасно притеснена,за това,че Александър един ден ще е напълно неграмотен ако разчитам на учителите да го научат на каквото и да е...,ако нещата вървят по този начин..
...
Само д акажа,че съпругът ми ,когато голямата беше първи клас и аз се оплаквах от учителката, ми каза:"За толкова пари-толкова" Не,не съм съгласна...Да си учител е призвание.Не е професия просто. Като не й харесва на тази МЪРЛА заплатата, ако обича,да не поема отговорността да учи и възпитава МОЕТО дете, а да стане чистачка ,продавачка или каквато си иска за същите и дори з аповече пари, където отговорността е значително по-малка.
Щом е станала учителка, АЗ ИЗИСКВАМ от нея да си върши съвестно и качествено работата,защото АЗ изработвам нейната заплата и имам право да искам най-доброто за моето дете..
А за стачката...АСЯ е напълно права.
Подкрепям факта,че заплатите са унизително ниски, но не подкрепям начина по който постъпиха с децата учителите. (а пък с родителите д ане говорим..) СМятам,че постъпват безотговорно с децата.И като стачкуват и като не стачкуват, защото дали с ана улицата или са в класната стая, болшинството не си вършат работата за която сме им гласували доверие.
|