|
|
|
|
|
Аз съм ходила при училищния логопед заради Р-то и Л-то в първи клас - бях "от 6 годишните". И за месец два е коригирал и двете на 100%. Беше ми интересно, всичко беше на игра, никакви неприятни моменти не си спомням оттогава.
Спомням си че имаше една пръчица с топче на върха- като горната част накука за плетене, учехме стихчета и когато имаше "Р" тя лекичко ми докосваше езика с тове нещо с треперливо движение. И се получаваше звука.
На мене ми беше много интересно как го прави и тайно взех и счупих на баба една кука за плетене и пробвах сама, беше като някакъв смешен гъдел. Като усетиш какво е всъщност усещането за Р-то после бързо се получи и без такива помощни средства. Наистина беше на игра и беше весело.
Е не е без значение сигурно и че никой никога преди това не ми е правил забележки как казвам тези звукове, по начин да се притеснявам че не мога да ги кажа или нещо такова. Или да е обръщал някакво специално внимание на това. Определено не си спомням да съм се срамувала от говора си когато започнах да ходя при логопеда.
Явно си опира до конкретния логопед.
Само за инфо (дано да е напълно безполезно, и всички дечица да са ни живи и здрави)
На моя позната детенцето е на 5г. изобщо не чуваше и му сложиха някакъв супер модерен и скъп слухов имплант, (от здравната каса започнали да ги вкарват в малко бройки едва миналата година) Отне почти година за да увеличат постепенно звука на 100% и сега ходи ежедневно на някакъв специален логопед за да се научи да говори и изобщо да свързва думите с предметите и т.н.
Явно и в тази област има голямо развитие и много добри специалисти.
Редактирано от fascinating oceanid на 23.07.07 16:34.
| |
| |
|
|
|