|
Тема |
За телевизора и затъпяването |
|
Автор |
Mi6ka (сива на точки) |
|
Публикувано | 06.10.05 12:43 |
|
|
Здравейте!
Много от нас вече са наясно, че телевизията все повече се грижи за нашето затъпяване, отколкото за интелигентното ни развитие. В подкрепа на това преведох една статия на д-р Андреас Бузе в електронното издание на Rund-ums-Baby.
Eто и самата статия. Приятно четене!
Телевизорът и другите електронни медии сами по себе си не са нещо лошо за децата ни. Лошото започва от увеличеното им безконтролно ползване в детската стая, както и от злоупотребата им в ролята на бавачка. Твърде често телевизорът стои в центъра на семейния живот за сметка на най-простичките разговори в семейството. Четенето на глас, пеенето и съвместните игри, а по-късно и самостоятелното четене се заменят от толкова по-лесното нагласяване пред малкия екран. В същото време, именно тези “старомодни” занимания са тези, които гъделичкат детския дух и помагат за неговото развитие.
Последиците от това нездравословно развитие виждам в ежедневната си практика на детски лекар, където все повече срещам деца с проблеми в развитието, говора и социалното поведение. Криминологичният изследователски институт в Долна Саксония установи чрез едно изследване на 23 000 деца и младежи, че успехът в училище е обратно пропорционален на времето, прекарано пред малкия екран. Последният впечатлява толкова много малките, че се налага ние като родители да полагаме изключително големи усилия за регулирането му в здравословните граници. Родителите следва да се замислят над този проблем, още докато наследниците им са в бебешка възраст. Ако телевизорът в дневната е твърде скъп, за да се махне, тогава може би все пак е по-добре родителите да не го гледат непрекъснато, докато детето е в стаята.
Децата под тригодишна възраст не би следвало изобщо да гледат телевизия, а при 3- до 6-годишните една ежедневна 30-минутна порция е в рамките на нормалното, най-добре обаче заедно с родителите, тъй като е важно да се отговори на въпросите, които предаването предизвиква у любопитните малчугани, а и самия разговор върху темите на предаванията е полезен. По същия начин – новите медии като Интернет – могат да бъдат използвани за обогатяване и получаване на знания. Основното правило тук би следвало да бъде “Внимавай в това, което детето ти гледа”, тъй като и тук екранът не бива да се превръща в единствен събеседник и да ангажира изцяло детето.
Източник
|
| |
|
|
|