|
Тема |
Re: Злоумишлени обаждания към абонати на БТК [re: Nistel] |
|
Автор | tokata (Нерегистриран) | |
Публикувано | 07.07.06 12:51 |
|
|
Здравей, причината е проста и неприятна.
Аз също получавам такива обаждания на служебния си стационарен телефон.
Нека ти обясня защо става (да, знам че е тъпо и кофти):
Когато два VoIP оператора се връзват (примерно, оператор А предоставя на оператор Б маршрут към дадена дестинация) е логично оператор Б да тества маршрута. Как? Като позвъни на даден номер. Кой номер? Чий номер?
Затова се избират разни тестове номера. Всеки "оператор" си има списък с такива, където е сигурно, че ще ти вдигнат по всяко време (като хотел например). Та те така си тестват. Моя номер (явно съм го дал на някой да ми звънне за тест и той го е запомнил) така се е появил. Един път успях да задържа човека и му казах да не ме "буллшитва" и той си призна чистосърдечно че тества.
Някои оператори си имат системи за следене на качеството на даден маршрут. Ако за Н-на брой часа няма разговор към дадена дестинация, един call generator си набира номерче и тества. Genuity са (или бяха) едни от операторите, които правеха така.
MCI също прозвъняват доста номера, преди да добавят маршрута в (soft)switch'a си :)
|
| |
|
|
|