|
|
| Тема |
Re: Za prestruktoriraneto [re: Vapcarov] |
|
| Автор | Boo (Нерегистриран) | |
| Публикувано | 05.06.06 20:10 |
|
|
|
Na Vapcarov, i drugite specove kato nego :
Dano ostane6 Vapcarov, 4e iskrenno ni veseli6 tuka, i dano ima6 vreme da se razpisva6 po forumite :
И това със сигурност са пресметнали шефовете на телекома. Не са верни обаче твърденията им, че новата тарифа е в полза на клиентите и сметките ще намалеят.
Наред с ограбването на клиентите си БТК смята да напълни джобове и от работниците си. Преди три дни от телекома предупредиха, че се очакват драстични съкращения на персонал защото компанията работела по нова структура. Незнайно по какви причини от компанията решиха, че виновник за предстоящите уволнения била КРС. Защото не приела новата тарифа, а така компанията трябвало да съкращава хора. Но независимо от желанието на телекома да прибере повече пари от българите ангажиментът за съкращения не отпада. Той е поет в приватизационния договор и е част от плана за преструктуриране на компанията.
Очевидна е връзката между очакванията на БТК за повишени печалби от новата тарифа и бъдещите съкращения, които идвали от липсата на средства. Още повече че през последните месеци от телекома обявиха спад на печалбата. За тримесечието намалението е с 33%, като печалбата на телекома е 44 млн. лв. при 66 млн. лв. преди година. Приходите от продажби намаляват с 2% до 250,5 млн. лв. спрямо 256 млн. лв. за тримесечието на 2005 г.
Целият този спад е на фона на рекета от страна на телекома върху малките конкуренти в отрасъла. БТК е тотален монополист на пазара на фиксирана телефония. По отношение на разговорите в страната на практика тя няма нито един конкурент. И това е, защото останалите трябва да ползват мрежата на компанията. Която пък им налага непосилни условия. БТК е предложила такива условия, че за да предложат конкурентни тарифи на клиентите си, алтернативните доставчици трябва да работят на загуба. Прост пример - в момента алтернативните оператори терминират разговори в двоен сегмент на 9 ст. на минута (силен трафик), а крайната клиентска цена на БТК е 11 ст. за свързване плюс 1,5 ст. на минута разговор. Така за 2 мин алтернативният оператор трябва да плати на телекома 18 ст., а крайният клиент плаща на БТК само 14 ст.
Ако БТК не беше монополист на пазара, тя едва ли би си позволила да иска увеличение на тарифите. Нормалната логика на всеки конкурентен пазар е да се намаляват цените. Ето защо никой не се учудва на забележките в последния мониторингов доклад на Европейската комисия. Той категорично подчертава, че е необходимо предприемане на мерки, които да ограничат монопола на телекома.
| |
| |
|
|
|