Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 19:30 24.06.24 
Клубове/ Компютри и Интернет / БТК Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема МАлко разяснения [re: .]
Автор Oлer Ивaнoв® (Приятел™)
Публикувано17.02.05 23:16  



Тъй като аз съм автора на цитирания постинг (който се оказа копиран тук, за което разбрах случайно), нека внеса малко разяснения, базирано на моята логика и разсъждения.

1. Ако има някакво ограничение на някаква характеристика при предлагането на някаква услуга, то това или трябва да се упомене било в общи условия, било в договор или друг легитимен документ обвързващ предлагащия и ползващия услугата. Такова черно на бяло АЗ нямам! Друг вариант е ограничението да не е изрично упоменато, но лимита да е обусловен от природата и вида на услугата, от стандарт или друго от сорта. В интерес на истината все още не съм си направил труда да видя има ли нещо такова написано някъде, но здравия разум и логиката ми говорят, че дори и да има, едва ли ще е до 60 бр. МАС адреси в един VLAN. За това смятам, че проблема не опира да нивото и квалификацията на един администратор...е, може би в областта на врачуването. Още повече, че след като разговарях с доста по-компетентни от мен хора, НИКОЙ ОТ ТЯХ не предположи дори „тясното място” да е оборудването на БТК, което да „реже” след някакъв брой МАС адреси в един VLAN.

2. Като дългогодишни доволни ползватели на тази услуга, сме били своевременно уведомявани от хората на БТК при предстоящи проблеми свързани с нея, като ни е давана информация кога се очаква да има затруднения, колко ориентировъчно ще продължат, кога би било удобно за нас да направят нещо си и т.н. А през останалото време мога да заявя, че ядове с МАН-а на БТК просто не сме имали. И ако прочетохте какво съм написал, ще видите, че проявлението на проблема е било частична не-функционалност- "старите" хостове (със съответните им МАС адреси) си комуникират без проблеми, но не и новите; подобен проблем не се наблюдава в другите VLANs които имаме. Съчетано с НЕИНФОРМИРАНОСТТА ми за някакъв лимит води до това, че първоначално съм изчерпал възможните проблеми в моята страна, преди да се обадя за информация в БТК.
Макар да нямам за абсолютно всеки проблем точка по точка разписана методика при troubleshooting, все пак имам опит, който ме е научил, че най-напред трябва да елиминирам всичко, което е в прекия ми обсег, и едва тогава да премина на следваща стъпка. Добави и факта, че не мога, нямам право да прекъсна работата на сума народ, само за да "разчопля" един интересен за разрешаване проблем.

3. "...всяка уважаваща себе си комутируема мрежа..." се гради с "уважавани" устройства от съответния клас. И не мога да допусна, че наличните при мен комутатори от серията 3200 на 3COM имат реализирани различни механизми за предпазване от някои видове атаки, а оборудването при БТК няма такова.

4. "...едно обаждане по телефона и всички отново са доволни..."- уви, не и по начина, по който до момента решихме...опа, избегнахме проблема. Защото ОК, аз мога да реорганизирам нещата при мен, така, че да не надвишавам 60 МАС адреса в даден VLAN, но какво правим, ако ТРЯБВА да са над 60, например 62 или 102? Такова "решение"- забърсваме таблицата, и който се закачи печели, е точно както се изрази друг участник в другия клуб "хазартно решение". Това на практика означава, че теоретично е възможно да ми потеглят едни неща, а да не работят други. Е, да но условието е ВСИЧКИ да работят. Припомням отново, че аз нямам договорено или известено по какъвто и да било начин ограничение!

Тук ще отговоря и на следващия ти пост, за да не раздувам излишно темата

В отговор на:

Ако в договора бъде заложено да кажем 20 MAC на VLAN - няма да можеш да мръднеш от тази позиция! Ще ти се налага да искаш анекс към договора, допълнително разходи и т.н. Просто хората се пазят за да гарантиран качеството на предоставената услуга като не позволяват на не добронамерени клиенти да сриват работата на останалите.




В отговор на:

Не - не сте прави! Тази или този от хелпдеска който се е направил на интересен да обяснява каква е била причината е сгрешил! Не е трябвало да дава подробни обяснения за причината, а просто да се информира дали клиента е доволен и дали има други проблеми! И толкова - клиента е закупил нещо за което трябва да знае максимално малко как му се предлага! Основен принцип в търговията! А и договора не е нарушен...




ЧУДЕСНО, НО НЕКА БЪДЕ ЯСНО НАПИСАНО! За пореден път казвам- аз такова ограничение нямам! Ако ми е било известено по официален ред, както би трябвало да бъде, съвсем логична стъпка е или да пре-проектирам ако е възможно моята инфраструктура, или да отида на допълнителна договорка и респ. анекс към основния договор.
Естествено, има и трети вариант- да сменя доставчика на услугата.

Ако твоята кола по спецификации на равен път, при нормални атмосферни условия и натоварена не повече от предписаните от производителя килограми трябва да развива скорост от 150 км/ч, но въпреки това тази кола постига посочената скорост ако се возиш сам вътре, но не и ако има втори пасажер в нея. И това, защото производителя без да те уведомява по какъвто и да било начин е заложил някакви параметри на безопасност, и когато има повече от един човек в нея системата за безопасност не позволява да се развива скорост повече от 100 км/ч.

Е ли е това нарушение от страна на производителя или не? И дължи ли обяснение на купувача защо поведението на колата е такова?
До някъде съм склонен да се съглася, че не е абсолютно задължително да дава подробни обяснения защо е настъпил един или друг проблем. Само че така по никакъв начин няма да може да си изпълни договора и „клиента да е доволен”- ако има необявено ограничение, необяснена причина за отказа на услугата, а насреща необходимост от изпълнение на определени параметри на тази услуга, в частност повече от Х на брой МАС адреси.

Препоръките (твои и на други участници) да отиваме да се съдим с БТК са извън моята компетенция, а и винаги бих предпочел ние, техничарите да си решим проблемите, преди да ги захапят адвокатите и да започнат те да ги решават с техните методи и средства.

Не мисля, че описаната от мен ситуация се покрива с определението "общи приказки", но все пак това е субективна оценка...

И като за финал- въпреки временното неудобство и проблеми създадени заради нечие най-вероятно чиновническо недомислие, продължаваме да сме абонати на МАН услугата на БТК, и продължавам да смятам, че това е чудесна услуга и се предоставя по добър начин.

Благодаря на проявилите интерес и изказали мнение по темата!

Аре със здраве!

Редактирано от Oлer Ивaнoв® на 18.02.05 01:31.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* За MAN мрежата на БТК(от клуба на сис-админите) the_dude_78™   14.02.05 11:14
. * Еееее по-спокойно моля! .   16.02.05 14:39
. * Re: Еееее по-спокойно моля! the_dude_78™   16.02.05 16:58
. * Re: Еееее по-спокойно моля! Astra1.8iGT   16.02.05 22:40
. * Re: Еееее по-спокойно моля! .   17.02.05 09:20
. * Глупости the_dude_78™   17.02.05 15:57
. * Re: Глупости .   17.02.05 17:03
. * МАлко разяснения Oлer Ивaнoв®   17.02.05 23:16
. * Re: МАлко разяснения .   18.02.05 10:15
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.