Значи в службата решихме да си пуснем Нет и поради ред фактори, които не искам да обсъждам тук, възможностите ни са ограничени само до АДСЛ.
ОК, голяма фирма, опитна => очаквания за коректност.
Отивам в БТК да взема докиментите, любезен млад мъж, всичко точно. Попълва всичко необходимо за BTC ADSL 256 BIZ и за нас остава само подпис и печат и да му върнем договора.
Дава ми и Общите условия.
Аз обаче съм малко по-различен и преди да подпиша (в моя случай да дам на шефа да подпише) обичам да чета внимателно и спокойно. А когато става дума за договор - 3 пъти по-внимателно.
И почвам да чета :
1. Подразни ме т.2.5 - ...за да предпази ПОТРЕБИТЕЛЯ от спам. Аз си мислех, че с отпадането на чл.1 от байтошевата конституция вече съм оставен свободен сам да реша как и от какво да се пазя. Оказа се, че БТК е решила да мисли вместо мен и да ми върже кунките за да може спокойно да ме пази.
2. Направи ми добро впечетление чл.4 - има паритет м/у права и задължения на клиент и БТК (например в ОУ на МТел съотношение права:задължения на клиента е 1:много, а на МТел - точно обратното). Обаче откакто чета този форум разбрах, че част от правата ми са само на книга - членове 4.1.4 и 4.1.8. Обаче тука има едни членове, дето са така желеобразно изписани, че винаги БТК ще е права(отнесени към чл.6.2 на ОУ) - 4.1.7 (може да се окаже, че имам право да ползвам само маркови компютри), 4.1.10.б (например съм решил денонощно да тегля, а няма ограничение за това), 4.1.10.в (тука особено внимание - все ще се наложи да изтегля нещо нелицензирано и веднага ще цопна в противоречие със "Закона за защита на авторските и сродните му права"), 4.1.11 (ами ако не съм доволен и изпсувам на висок глас БТК ясно, че ще увредя на доброто й име), 4.2.7 (подобно на 4.1.7 - БТК може да поиска да ползвам само маркови машини и лицензиран софт. А може да поискат и да е конкретен - поисках базова инсталация, за 30 лв. и казах, че сам ще си настроя компа, евентуално под Линукс и човека нещо промърмори, че не е сигурен как модема им ще бачка с Линукс, виж под Уин нямало проблеми), 4.2.10 - вече отиваме към върха на сладоледа, явно умишлено това не е сложено в чл.6 щото...(накратко подписваш до 256 кбпс, като ДО значи от 0 до 256 и съм сигурен, че причината ВИНАГИ ще е извън съоръженията на БТК - опит от 5 год. Дайълъп), 4.2.11 (колко е това временно никъде не пише, може и 2 месеца да е, ако се отнася за подточки а, б, г, ж, и)
3. чл.6.2 е уникален - на практика БТК не отговаря за нищо, ако няма Нет (като добавим тук и посочените по-горе подчленове на чл.4). А, сбъркал съм, има и чл.6.3 - БТК отговаря, ако някой пиян техник нареже кабелите. И БТК си признае за умисъл или небрежност. Ама как ли ще я накараме да си признае?
4. чл.7.1 е върха на сладоледа и е достатъчно коментиран. Само да добавя - чели са явно ОУ на Топлофикация . Ама все пак от ТЕЦ можеш да се откачиш, ако си шитнеш жилището, но от БТК - не. Ама не си доволен, ама на хелпдеска слушаш само музика, ама си решил да се местиш, ама си умрял - няма значение. чл.7.2 е доста коварен за тези, дето четат договорите по диагонал, ама за това БТК не са виновни. Интересни са чл. 7.4.е, ж, з - оставил съм на юристката ни домашно да ги разучи специално; на първо четене при някоя от тези хипотези не би трябвало БТК да претендира за оставащите до 12 абон.такси и/или да закрива тлф пост, но ще се обсъждат още тези хипотези. Засега най-вероятно ще излезе, че клиента дължи пропорционална такса само за дните м/у спирането и подписването на констативния протокол за спиране на услугата и вземане на модема, а той, според ОУ е до 15 дни.
ПП: Държа да завърша с това, че не коментирам техн.страна на услугата, която вероятно е отлична, а факта, че отново една фирма ми предлага услуга чрез "монополистичен" договор с който аз имам основно задължения, а фирмата на практика има само права. А уж пазарната икономика и свободния пазар предполагат именно фирмите да се борят за всеки клиент чрез всякакви методи. Ама защо точно рестрикционни са избрани от тази фирма?
ППП: Така, че засега, преди да съм чул окончателните мнения на юристката, мнението ми се оформя да посъветвам шефа да НЕ ставаме клиенти на АДСЛ. Това при нас все още означава да сме си без Нет, но ще поема този риск
|