Преди няколко дни изпратих от чужбина пари на жена ми по "MoneyGram". Понеже сме клиенти на ПИБ, препоръчах и да получи сумата в техния клон. Попълних тук всички книжа, подписах ги, внесох парите и беше дадена зелена светлина на трансфера. Със СМС изпратих кода на жена ми. Петнайсет минути по-късно получих СМС от нея: "Проблем. Във формуляра са изписани само трите ми имена, а не четирите, както са по лична карта. Отказват да ми изплатят сумата." Естествено, изнервих се. Звъннах на жена ми (роуминг, 6 лева на минута) и я помолих да ми даде банков служител, за да разговарям с него. Обади се момичето и не ми каза кой знае какво повече - само три имена са, не може така, трябва четири, нищо не можем да направим, поискайте да изпратят нов формуляр с четирите имена. Речено-сторено. Върнах се в тукашната банка, отидох при човека и му обясних какъв е случаят. Той остана учуден. Държа да поясня, че първоначално лично аз вписах всичките четири имена, точно както са по лична карта, служителят беше "отрязал" четвъртото. Забелязах това, но не се смутих, защото работниците от Бангладеш вписваха само по едно име... така де, нали има секретен код и дата на раждане на получателя?! То бива параноя, ама... Както и да е, пратих СМС на жена ми, че съм оправил нещата и да провери пак след малко. Тя ми се обади (пак роуминг, само 2 лева за минута входящ разговор), успокоих я. Разбрахме се като получи парите, да ми звънне веднага и да каже, че всичко е наред. Е, звънна... след повече от половин час, малко преди да направя инфаркт от притеснение. Получила парите... в друга банка. Служителката в ПИБ изключително нелюбезно я накарала да се нареди отново най-отзад на опашката от чакащи, а ако на жена ми не и се чакало - да идела в друга банка. Както и станало в крайна сметка. И всичко приключи благополучно, но не в Първа инвестиционна банка. Не зная по какво е първа, но определено не е по качество на предлаганите услуги. В допълнение ще добавя, че жена ми не е българка и не е останала очарована от ПИБ. А също и че в другата банка е получила парите отново само с трите си имена - четвъртото пак не е било изписано. Понеже е компютърен специалист, тя е забелязала някои детайли: в ПИБ клиентите на "MoneyGaram" се обслужват от който служител е свободен, връзката с централната система става по телефон и е бавна (в нейния случай линията е давала заето). В другата банка е иумало специално работно място само за въпросната услуга и връзката е била светкавична. И са им били достатъчни три имена, дата на раждане и секретен код.
(#^)(^3)
|