|
Тема |
re Вискозитетен куплунг [re: Samo Diesel] |
|
Автор |
pesho () |
|
Публикувано | 05.09.00 13:53 |
|
|
Тази конструкция заема междинно положение между
вентилаторите, които работят непрекъснато и
електрическите вентилатори, които се включват при
достигане на определена температура.
Идеята е по някакъв начин да може да се включва и
изключва вентилатора. Тъй като, задвижването става
от коляновия вал, се използва този куплунг. Защо
му викат куплунг-незнам, за мен си е чист съединител.
Та горе-долу принципа на работа е следния:
Като всеки съединител и тук има водим и водещ диск.
Водещият диск е закрепен неподвижно за ремъчната
шайба, а водимия диск за лопатките на вентилатора.
Нещо повече-и на двата диска са изработени лопатки-
т.е. това е хидросъединител.
Вътре в този съединител има биметална спирала, която
при достигане на определена температура започва да
се разширява и отваря клапан, през който изтича силиконовата
течност и запълва пространството между двата диска.
Вследствие вискозитета на течността, водещият диск
посредством този силикон привежда в движение и водимия
диск, на който неподвижно са закачени лопатките на вентилатора.
На въпроса дали изтича ако е хоризонтално.
За да изтече трябва да има някъде дупки. А ако ги има
ще изтича и при работа, защото всичко се върти. Конкретно
такъв съединител, точно за вентилатор не ми е попадал, възможно е да има накякви отвори за свързване с атмосферното налягане, през които да може и да изтече. По-възможно е, ако някой е изтекъл да е през някакво уплътнение, което вече е било отишло.
А пък като цяло, конструкцията е затворена и не е свързана с
нещо друго. Та дори и да изтече и да отиде някъде този силикон, няма начин като си поставиш перката пак, да не се върне където трябва.
Друго, което ми идва на ума е, че тези съединители
сигурно се свалят при напълно изстинал двигател, т.е. течността се е прибрала на мястото си.
Та общо взето- това е.
|
| |
|
|
|