|
Тема |
Re: Някой кара ли на олио дизела си? [re: plagyak] |
|
Автор |
VladoR (любител) |
|
Публикувано | 19.05.10 08:54 |
|
|
Темата е много обширна. Най-грубо разликата между биодизел и олио е сериозна, най-малкото новите дизели по принцип могат да работят с биодизел, но не и с олио, старите работят с олио, даже от биодизела има риск да им се разкапят гумените уплутнения, горивопроводи и прочие, неприспособени за работа с биодизел.
Да, карам и зимата на олио. Но онова олио, дето ти ще го намериш на 1.50 е с многократно повече механични примеси от онова, което аз си филтрирам от старо олио - ПРОВЕРЕНО! Затова и ти се е случила случката с филтъра след 2000 км работа. И тук няма как да не се повторя - ако една смяна на филтър не можеш да си направиш сам, а от това правиш проблем - отказвай се: в Германия е имало бум на карането с олио в периода 2001-2005 (после са "измрели автомобилите, дето работят безпроблемно с олио) и там горещо се препоръчва в багажника да си караш винаги един резервен филтър и скоба за сваляне на стария.
За филтрирането: по принцип има и уредби за олио, но те са рентабилни при преимуществен пробег на топъл мотор (нещо като ГИ - палиш на основното гориво и когато моторът вдигне прилична температура преминаваш на алтернативното гориво). Е добре, ама аз карам основно градско и затова съм заложил на перфектно филтриране и от там целогодишно каране с около 50% олио. Филтриране
1. грубо: през чувал от плат с голям процент изкуственяк в състава
2. по-фино: през колона от PVC-тръба с филтър от 2 ката плат с 2 ката салфетка между тях
3. утаяване: престой в утайника между 1 и 3 месеца
4. окончателно: подобно на т.2, но с 4 ката салфетка (през това дори бензина се забавя, докато изтече; през филтъра по т.4 минават олиото (45%), нафтата (45%) и бензина (10%).
Смесването става в тубата преди да се налее в резервоара. Това е концентрацията, с която както вече споменах, Клиото запали при -16 градуса тази зима. Сега в по-топлото време мислех да вдигам концентрацията на ефтината компонента, но нещо кризата ми удари доставчиците, на тях им намаля оборота, съответно за мен дебита на старо олио и май до година - година и половина ще преустановявам операцията: цялата "рафинерия" ми е организирана в мазето и ако няма количества не си струва унищожаването на площ/обем, че то мазето ми и без друго не е голямо.
Такива работи. Ако знаеш немски, ще ти дам адрес на немски сайт, та да почерпиш информация от източника. При мен е интерпретация на темата според условията при мен конкретно.
Поздрави
В.
П.С. Не очаквай отговори по същество (за олиото) от опеловия форум.
|
| |
|
|
|