|
Браво!По принцип кола се купува по този начин.И все пак е редно потенциалният купувач да потърси информация-като се започне от сухите цифри,тук влизат скучните статистики,които са факт за хубаво или за лошо,докато се стигне до медийните издания и мнения на притежатели на съответните автомобили(на които пък често не може да се вярва-много е относително).Най-бързият и лесен начин е да се прегледат ежегодните отчети на германските технически служби-засега те все още са с най-суровите критерии при прегледа на автомобили в Европа.Не бива да се подценяват и "сухите цифри" на германската организация "ADAC"-няма такъв аналог в Европа(по масовост,давност и традиции)Те,заедно с германските технически служби,никак не си поплюват-за зла участ на тамошните шофьори! Друг много лесен начин са журнали като "АUTO BILD","Motor und Sport"-имат и български аналог.Може да им се вярва дотолкова,доколкото че голяма част от информацията им е взета от горепосочените,а ако не е,то резултатите им почти се припокриват.Германците винаги са водели по продажби и това в никакъв случай не е случайно-няма как иначе да бъде.Те са по-дисциплинираните,пo-стриктните,по-сурово наказваните при прегрешения(затова и водят по-скучен живот). За японците няма да говорим-те са още повече,затова и продукцията им е на ниво,но това не означава,че те не грешат,както впрочем и швабите,и италианците,и скандинавците и абсолютно всички други-няма безгрешни,има по-малко или повече грешни. Да се взимат насериозно мнения от рода на"няма грешка-карам и само доливам гориво","минал съм 80 хиляди км и ако искаш вярвай,нищичко не съм пипнал" или пък абсурдните"да знаеш,карам само такава и такава кола-за мене друг автомобил няма","ами да ти кажа, за мен еди-коя си е по-добра,така ми се струва" е точно толкова правилно,колкото е и неправилно.Има си ясна статистика в целият свят-такива и такива повреди,при еди-какви си условия за тази и онази марка,толкова и толкова проценти,еди-какво си степенуване на нивото на повредата(всичките тези неща ги има надлежно описани в дълги и противно скучни странички-даже повечето не са и цветни).За надеждност-японски,следват викингите и германците,французи,апенинци и т.н.,не споменаваме американците-не са все още за Европа,критериите им не се вписват напълно за този континент.Става въпрос за нови и сравнително нови(до три- и пет- годишни)автомобили и то за истинската Европа,а ние сме си българи.На едни им харесват опелите-старите гният,но са много евтини частите,но пък мястото на водача на "астрата" е доста приятно,за разлика от това до него,по-новите опели не гният,частите им пак са евтини(намират се) VW са по-устойчиви на ръжда,но са малко по-скъпи резервните части,а си имат и специфични дефекти(както всички други),"реното" е невероятно комфортно,но по-често му дефектират ел.релетата,контактите,също и някои други възли от ел.системата(всъщност на по-новите VW се случва същото)за разлика от BMW и "мерцедес'-те пък имат сериозни дефекти по окачването-само за някои модели и са сериозни за нас,българите,е,поне повечето от нас,защото ремонта с резервните части е плашещ в известни случаи,а какво му е на "фиата"-удобен и приятен,само дето авариите при тях са повече от40 процента и затова са почти без пари на фона на другите предложения на автомобилния пазар.За "волвото"-S 40 дава най-много дефекти от другите модели на марката,които наистина са много надеждни и здрави.А защо не един "чешки" VW? По-евтин от германските си "братовчеди",по-евтина поддръжка,по-просторен и широк и не много по-лош,ама никак даже.Е,няма как,носи си някой и друг дефект от VW,но идеални няма."Лагуната" е добра,макар че по надеждност има да гони японци и шваби,просто е голям процента на повреди(е,не чак толкова все пак)Човек трябва доста да внимава при избора на стара кола-ако е добре поддържана,какво му пречи да е щастлив дълго занапред,естествено и да се грижи за нея.Колко много случаи има на прехвалени "мазди" и "тойоти","мерцедеси" и "аудита",с които новите им притежатели буквално се "озъбват"(е,да,на някои хора не им пука,ама аз казах,че са по-малко тези).Как да не кажат тези "озъбени" притежатели-повече не купувам такава.Не са виновни толкова колите,ами друга е причината,но иди им кажи де?!!Не говорим за случаите, когато нещо просто сдава багажа,защото му е дошло времето.Но иначе германци и японци са начело,не само в "сухи цифри",S 40-леко грешна диагноза,за разлика, ПОВТАРЯМ,от другите им модели и SAAB.Просто така се е случило.Онова "волво",което е било навремето,вече не е същото.Но имат шанса отново да се докажат-те започнаха,което личи от резултатите.
|