|
Тема |
Re: Въпрос за акумулатор [re: зeлeн] |
|
Автор |
VladoR (любител) |
|
Публикувано | 14.11.05 11:10 |
|
|
Нека малко да посмятаме:
62Aч при 31 дена прави 2 Ач за 24 часа или консумация 83 МИЛИ-Ампера.
Една забравена крушка за осветление на багажника например има по-висока консумация. Това го казват цифрите.
А сега нещо, което не мога да докажа, но все пак: случи ми се да опитам да свестявам 1-годишен Монбат 75 Ач, поддържал цяла зима единствено алармата на един таралясник. Мултицетът "каза" 0.65 Волта. Акумулаторът се свести с нормално зареждане от по 4-5 часа на ден в продължение на 5 дни. В началото (пътвите 2-3 часа) го зареждах като 6-волтов защото в режим на 12 волта амперметърът на зарядното въобще не отчиташе ток. После в нормален режим за 12 волта, като в началото стартовия ток достигаше близо 9 Ампера. Този акумулатор до ден днешен (демек от последната пролет до сега) си работи съвсем нормално и пали без проблем дизелов мотор 1.6 с пробег около 500.000 км. Ако искаш вчрвай, ако искаш - недей.
Във всеки случай теоретично отписан акумулатор се зарежда не с бавен, а с бърз заряд и бавен разряд и този цикъл се повтяря неколкократно. При това има 2 уловки:
1. Бързия разряд може да съсипе окончателно акумулатора още на първия цикъл, но ако това се случи, все едно си опитвал да свестиш човек от клинична смърт
2. Не трабва да се допуска повишаване на температурата на акумулатора при зареждане. Затова по добре 5 дни по 4 часа, отколкото 20 часа наведнъж.
|
| |
|
|
|