|
Тема |
Re: Минерално или Синтетично масло ? [re: NlKJAMa] |
|
Автор |
VOLVO 44O GLT (Master) |
|
Публикувано | 04.02.05 14:52 |
|
|
Значи ще с еопитам да обясня по-подробно какво съм имал предвид.
Вариант износен двигател и синтетично или полусинтетично масло и ниска температура. С това масло паленето, ще е по-леко, да. Обаче всички хлабини на двигателя (в лагери, сегменти и т.н.) са по-големи, поради температурното свиване/разширение на материалите. На износен двигател хлабината в лагерите да речем е по-голяма. По-тънкото масло при голямата хлабина може да не испее да направи достатъчно дебел маслен филм и да има "удари" поради луфтовете и хлабините. Минералното просто е по-дебело и вероятността от "удари" е по-малка. Вярно, стартът е по-труден на двигател с минерално. Отделно за нагарите по двигателя - може да са се отложили на места, където след отмиването с полусинтетично масло или със синтетично такова, да се появят проблеми. Ще ти дам пример с един приятел, който реши да провери как ще му върви колата с полусинтетика. Резултатът беше скокообразно падане на компресията и появата на течове през семеринга на коляновия и двата семеринга на разпределителния вал и след 10 000 км отиде на основен ремонт. В началото се хвалеше, че работи много тихо двигателя, но след първите 2000 км се появиха доста шумове и тропания докато загрее. А можеше кротко да си кара поне още 50 000 км с минерално масло и чак тогава да мисли за ремонти или направо да смени колата.
Всичко е доста субективно и няма еднозначна истина, но според мен неоправдани рискове не си заслужава да поема човек.
VOLVO FOR LIFE
|
| |
|
|
|