|
Тема |
Re: Минерално или Синтетично масло ? [re: NlKJAMa] |
|
Автор | Ивaйлo (Нерегистриран) | |
Публикувано | 03.02.05 21:34 |
|
|
Всеки сам си избира. По темата има много митове. Истината е че напълно синтетичните масла имат редица предимства пред останалите.
1. По-добра устойчивост на масления филм от скъсване.
2. По-добра чистота на двигателя. Не се образуват нагари
3. По-постоянен вискозитет на маслото. Имаше една реклама ]*колкото по-малко се променя маслото във вашия двигател, толкова по-добре то го защитава*. . Напълно синтетичните масла имат много по-висок вискозитетен индекс, т.е. те променят в много по-малка степен вискозитета си с нарастванет на температурата. Това е изключително важно за защитата на двигателя. Минералните масла за да поддържат що-годе добър вискозитет при високи температури, т.е да не стават прекалено тъннки се нуждаят от много голямо количество добавки за повишаване на вискозитета при високи температури, които бързо губят качествата си с течение на времето и маслото с течение на времето става все по-рядко.
4. Напълно синтетичните масла в болшинството си са с по-добър вискозитет при ниски температури. Т.е. при палене сутрин те са много по лекотечливи и достигат максимално бързо до всички точки на смазване. Износването което протича през този период е равно на 18 километра нормално каране. Така че всяка дори десета част от секундата е важна. Освен това при ниски температури гъстото масло не е в тази степен в състояние да предложи така необходимия маслен филм необходим за предотврятяване на триенето метал в метал. Вътрешното съпротивлението на по-гъстото масло е по-голямо оттам и има повече загуба на енергия. Разбира се има и синтетични масла които също са гъсти, при ниски температураи, например 20-60 но те са само за състезателни коли. В болшинството случаи синтетичните масла са 5-40, 0-40 0-30 и т.н.
5. По-висока устойчивост на окисление.
6. По-дълъг период между смените
7.По-ниска изпаряемост на маслото
8. Много, много други
Много производители които пишат синтетично масло всъщност предлагат не напълно синтетично масло, а само отчасти синтетично.
Наистина при някои стари автомобили има някои проблеми които могат да настъпят, но съвсем не е задължително. Някои синтетични масла използващи полиалфаолефини като база, могат да предизвикат леко свиване на гумените уплътнения и ако те са стари и нееластични може да последва теч. Затова и в някои синтетични масла се използват естери които предотвратяват свиването и риска от теч се свежда до нула.Също така ако колата е карана дълго време с минерални масла те са образували нагари в двигателя и са запушили всички възможни пролуки. И когато се налее добро напълно синтетично масло то има много по-добри миещи свойства и може да отмие тези нагари и пак да потече или да запуши филтъра или маслените магистрали.
Митовете че синтетичното масло е много рядко и затова ще харчи не са верни защото ако две масла имат еднакво второ число то при работна температура те ще са еднакво тънки, независимо от типа им. При ниски температури дори напълно синтетично масло 0-40 има вискозитет стотици пъти по-голям от този на което и да е минерално масло при високи температури. Ако това синтетично масло е толкова рядко то какво да кажем за тънкостта на маслото при високи температури.
Всеки естествено е в правото си да не ми вярва.
|
| |
|
|
|