|
|
| Тема |
Конструктивно [re: Masklin] |
|
| Автор | jamie (Нерегистриран) | |
| Публикувано | 19.11.04 09:30 |
|
|
|
дизелите имат ефективна степен на компресия около 22:1, докато бензините - около 10:1. Това налага частите на дизела да бъдат много по-яки (и по-тежки) - оттам и редлайн максимум 5000 оборота (абсолютен максимум - типичните стойности са 4500). За бензинов двигател тия стойности са 7500 (типични 6500). 6-степенните кутии не са стандарт за дизелите - дори са все още много редки. По немските магистрали типичната скорост е 160 км/ч - ние сме карали максимум с 170 (повече не вдигаше) - така че сме я съсипали съвсем цивилизовано - поне така излиза. Мерцедесите за големи разстояния са 3 литра турбодизели - това е ДОСТА голям работен обем :-) Волвото просто забрави да е 7 в София - този модел е с 6-цилиндров дизел 2.4 от Фолксваген ЛТ - това са бусове. Тя ако го докара 7 извънградско - трябва да почерпи !
Бийтъл има 2.0 атмосферен бензин. Въртящия момент на турбодизела му е 210 Нм, мощност 90 коня. а 2.0 бензина (спокоен бензинов агрегат, не резачка) е 185 Нм и мощност 110 коня. И не е чак толкова тежко :-)))
ПП: За Уното си прав. Леката кола икономисва гориво, гуми, спирачки....а според мен теглото е основната причина за повишен разход.
| |
| |
|
|
|