|
|
| Тема |
Re: Спорът [re: Masklin] |
|
| Автор | Scott (Нерегистриран) | |
| Публикувано | 17.11.04 11:49 |
|
|
|
Оставяме първите 4 точки настрана - там мненията са чисто субективни. По-подробно за т.5. Връзката между мощността и въртящия момент на един двигател с вътрешно горене е следната:
Мощност (к.с.) = обороти (об. мин.) х въртящ момент (Н.м) / 7113(константа)
За да имаме добро ускорение в целия диапазон на обороти е необходимо да имаме линейно увеличаване на мощността с увеличаване на оборотите, а това може да се постигне, ако въртящия момент е равномерен в целия диапазон.
Ако разгледаме сега кривата на въртящия момент спрямо оборотите на 2.0л 110 к.с. на PSA ще видим че имаме един максимум около 2000об.мин. и след това спад. Т.е. момента на максималната мощност наистина е при 4000 об.мин. но фактически почти няма промяна в тази мощност между 3500 и 4500, т.е. автомобила не може да ускорява в този диапазон, а двигателя трябва да слезе в по-ниски обороти, респ. в стръмната зона на мощността (максимума на въртящия момент), което се постига със смяна към по-горна предавка.
Само за сравнение същата характеристика на двигател с обем 1.6л. 90к.с. от - вижда се че колата може да ускорява до 5500об.мин. плавно.
Като заключение - дизеловите двигатели са много добри за големи, солидни автомобили, затова и се слагат масово в лимузини (няма как да не се съглася със Шкода). Ако търсиш обаче спортно усещане, удоволствието не е пълно ако не 'напълниш' оборотомера.
| |
| |
|
|
|