Бокко, това, че подкрепям мнението на Само дизел, и защитавам един добър мотор на Форд, не означава, че непременно трябва да налетиш на Форд, и след това колчем си видиш колата да споменаваш родитилите ми.
В този клас има и други, дори и по- добри коли. От японските това са Тойота и Нисан, от Френските Пежо, Ситроен и Рено,има хора доволни и от Фиат дори.
Лично аз, бих те посъветвал да потърсиш една запазена Корола или Съни.
Едно Пежо 405 или 309 са в същия клас и са добри коли.
И едно Рено 19 може да ти свърши работа.
Моят дизелов опит е на Пежо 205 с по-разпространените двегатели, 1.8 и 1.9, Пежо 309 1.9 д, Голф 3 1.9 тд и Ситроен ЗетХикс.
Най-доволен бях от Пежата, а най - кофти бе Голфа. Ситроена беше прекрасна кола, но ходовата част е много слаба на този модел.
Още като стъпи на нашите пътища и почна да се троши. Всеки месец по нещо за смяна.
Голфът също даде много дефекти за 3 годишна кола, возеше ужасно, седалките Рекаро определено не бяха за мен, някакво изпълнение ГТ,висок разход, над 9л на моменти но двигателят е прекрасен.
Със същия двигател, можеш да вземеш Сеат Толедо.Широко и удобно купе, с много голям багажник, ходова част е от Джета. Колата е някаква смес между Джета, Пасат и Голф. Здрава немска техника.
Все пак изборът си е твой, но мога да ти кажа няколко неща, които ще ти помогнат.
Бъди търпелив когато търсиш кола. След като се спреш на марка и модел, се мъчи да проверяваш всички налични такива около теб.
Ако си в София, мини през Славейков и си вземи някоя книга за дизели.
Преди 1-2 години излязоха такива на пазара и ги прочети за да имаш някаква обща предства.
Завърти се покрай някой сервиз за дизели и се уговори за това да ти правят преглед на кола която гледаш, уговори цената.
Нперемнно прекарвай кандидат покупката през сервиз за оценка на двигателя, мерене на компресия и т.н.
Поглеждай ходовата част, купето, скоростната кутия, парно, чистачки, нагреватели, пръскалки, прибори и т.н.
Гледай всичко да е на ред по-възможност.
Не се оставяй да не ти разрешат да провериш кола на ход или в сервиз.
Последния ми дизел, беше Ситроена. След като го продадох, се засилих да взимам едно Пежо 205 1.9Д. цената беше добра, колата видимо добре подържана. Представи се добре и на студения старт, всичко си работеше по нея. Аз обаче, имам един навик да си нося в такива случаи кърпичка или салфетки и огледалце на една специална метална пръчка за да гледам отдолу колата, когато няма как да се легне под нея и магнит. С магнита проверявам колко е китосана.
Та като запалихме колата, вдигнах щеката за маслото и сложих салфетката на малко разстояние над отвора. Колата духаше малко. Почти няма дизел който да не духа по малко от там и Пежо което да не си омаслява въздушния филтър, но това ме усъмни и след дълги кандърми собственикът се съгласи да проверим в сервиз колата.
Оказа се, че единия цилиндър няма комппресия. Имаше две вероятности, от които едната беше скъп ремонт, но за да се разбере причината, трябваше да се отвори мотора.При лекия вариант, колата щеше да бъде оправена на момента с малко пари, които бях готов да дам аз, и след много кандърми, собственикът и аз уговорихме час в сервиза. В уговорения час той не дойде, а по тлефона заяви, че я продава както е, и не е съгласен да се прави по нея нищо.
Естествено не я купих.
Та да завършим, като си решил да е японка, взимай , но не бързай.
Ако не намериш Корола, от тези с 2 литровите двигатели, оглеждай се за Съни 2.0 д.
В случай, че колата е в добро състояние, категорично няма да съжааляваш.
Бъди търпелив и внимателен.
|