Само Дизел е прав.
Фолксваген конвертира един бензинов двигател в дизелов, същото прави и Опел със своя 1.6 бензинов двигател. Пежо, вече е напред, Рено има своя 1.6 д в този клас.
Форд постъпва по друг начин и обявява конкурс за проект на малкия си дизелов двигател.
Конкурса печели най-старата дизелостроителна фирма в Германия - Кльокнер-Хумболдт - Дойц.
Резултата е 1.6 д на Форд, един много здрав мотор.
Това, че като цяло колата е тромава, може би е въпрос на предавки, на аеродинамика и т.н, но за годините за които говорим и Мерцедес не е бил по добре с ускорението.
За сведение, това към 84та е 147км макс и ускорение от 17.8 до 100, със 5.1л среден разход на 100 км. Мерцедес 200 Д тип 123 -135 макс и 27.4с до 100км,240 д 143 и 22 и едва 300д достига ускорението на Форд -17.8с.
2 години по-рано се появява и малкия Мерцедес -190. Към 1984г неговият модел 200 има ускорение от 18.1с.
По- големия Форд Сиера от същото време ускорява за 19 .1, преките конкуренти в класа Голф и Опел съответно за 18.7 и 19.
От трите двигателя, най- икономичен е Форд, а по мое мнение и най-здрав, защото не лошия двигател на Голф от онези години е малко работа на късмет. Може да рухне на 80 000, а може да изкара и 400 000. И до днес при претоварване този двигател пука глави и най-добре това знаят авто джамбазите които прекарват коли от Германия , какво става при голямо юркане на аутобана.
Пежо, с лекото купе на 205 и великолепния си мотор, постига ускорение от 15.1 и един впечатляващ среден разход от 4.8 на 100, но това е само 300г по-малко от Форд при по-леко купе и 1.8 литров двигател. Останалите са поне на литър.
Ако трезво се погледне, този 1.6 Д на Форд е един от лидерите в класа си за тези години. Лидер е и по здравина, ако се съди по нашите пътища и по това колко Форда с такъв двигател се движат по тях.
Като цяло автомобила не мога да оценя, защото съм карал инцидентно такъв Форд и не съм притежавал, но върви съвсем нормално, ако и да е малко спънат според съвременните нагласи.
Имайки наум, че задачата на колата е била да закара Ханс на работа по Аутобана или в Чехия да си пие бирата през уикенда, тя е изпълнена.
120 се държат спокойно, могат да се задминават камиони, икономична е, по -широка от Голф и Опел, евтина подръжка.
И накрая, ако е прието да се присмиваме на Форд, то двигателят 1.6Д не заслужава.
Лично аз отдавна се оглеждам за такъв запазен екземпляр, за да го подновя и да се радвам на дизела, като 2ра кола разбира се, а не бива да се пропуска, че моделът RX от същите години вече е youngtimer.
|