|
Тема |
Re: И аз не съм [re: nick$] |
|
Автор |
Magnum (Reality) |
|
Публикувано | 17.02.04 10:41 |
|
|
Нема се плашиш! Особено когато си прав!
Масова е заблудата, че минимален специфичен разход е същото като минимален разход на гориво.
Разбира се един двигател има sweet spot, оптимален режим, в който е най-ефективен -- максимален въртящ момент, при това за най-малко гориво.
Ако живеехме в измислен свят, където автомобилите имат само една предавка, и думата "триене" не съществува, тогава наистина най-икономично щеше да се кара в оптималният режим.
Обаче нашият свят е далеч от този. Тук имаме предавки. И като включиш на по-горна предавка, може да бягаш от оптималният режим с 5-10%, обаче двигателят почва да се върти по-бавно за същият изминал път, и се получава така, че с 5-10% повече бензин извършва 20-30% повече работа.
Но да кажем, че сме стигнали 5та предавка (или там която ни е максимална). Би трябвало, теоритика си мисли, при 'оптималният режим' разхода да е най-малък? Нали така? Обаче 5та предавка е бърза, тук 4000 оборота са 150 км/ч. А при 150 км/ч въздушното съпротивление е два пъти по-голямо, отколкото при 90 км/ч. Така че двигателят трябва да извърши повече работа, горе-долу двойно повече. И къде отиде икономията от 20-30%?
То за това единствено супер-мощните и аеродинамични автомобили имат същият разход при 120 както и при 90 км/ч. Не съм видял кола, която при 90 да гори повече, отколкото при 120.
Remember that you are unique - just like everyone else. -- Ex.TK3C
|
| |
|
|
|