Карай си както можеш и както знаеш.
Все ще стигнеш за където си тръгнал, с Божията помощ, а за дизели и макс. върт. момент не съм писъл.
Може би разпространенато мнение, че един автомобил е най икономичен, когато се кара на оборотите на макс .върт. момент са първото нещо за което се сещате.
В тоя трафик, предполагам софийски, трябва да прекосяваш София на 2 ра и от време на време на 3 та предавка, за да държиш 4000-5000 оборота, при това на тези скорости да се мъчиш и скорост да постигаш, защото иначе не можеш да влезеш в мечтаните 4000-5000.
Продължавай да го пробваш. Забавно е нали? Оптимални обороти, въртящ момент, нещо се върти и т.н.
И съм много любопитен, колко са тези разпространени коли с макс . върт. момент от 5000 об. в минута пък били те и бензинови или керосинови или каквото е там.
Така, до тука за пробите.
Всяка година немския Аутобилд прави национално състезание за икономично каране, с награда един автомобил, обикновено нов Голф.
Всяка година, с обявяването на резултатите излиза и една притурка със съвети за икономично каране към съответния брой на списанието.
Единствената грешка на немците е, че не карат в София и за това държат на това ранно превключване на 2000 об., защото това което написах първоначално е взето точно от такава притурка.
Ако знаеха за тези моменти и тези 4000-5000 оборота, друга щеше да им бъде работата, ноо..
Ако имаш на ум другия, вече доста остарелия стил на каране с дълго изтегляне преди превключване, пак се лъжеш, защото това е по-скоро спортно каране, но не иикономично.
Всъщност, карай си както можеш и както знаеш, но не ни разказвай как изтегляш до 5000 об и тогава превключваш, защото ще те чете тука някое младо момче без опит и ще вземе да го пробва.
Първа, 5000, рев на мотор, певключване и пак рев дори и на втора, пак 5000, понякога 3та, може би на Царигарадско, пристигаме и сваляме антифоните.
Оказва се, че в колата имало и музика.
На 5000 колата ти няма да придърпва в никакъв трафик, а ще подскача според мен, но да му мислят тези дето ще са пред теб.
Не е моя работа.
Тъй.
Сега, понеже си модератор, като прочетеш написаното, вземи го изтрий.
Това си е молба.
Изтрий го за да не става празна полемика и да се нажежават страсти, както и да се пълнят главите на другите с ненужни неща.
В крайна сметка, опита е най-големия учител и с натрупването му и според колата всеки си изгражда свой стил.
Един кара плавно и спокойно, друг нервно и рязко и т.н.

|